۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۴
کد خبر: ۱۲۸۲۳۷
در همایش حضرت زهرا در کوفه؛

مقتدی صدر: همه مسلمانان باید زیر پرچم حضرت زهرا قرار گیرند

خبرگزاری رسا ـ رهبر جریان صدر در همایش بین المللی «حضرت زهرا (س)، عنوانی برای وحدت» بر لزوم قرار گرفتن همه مسلمانان زیر پرچم حضرت فاطمه زهرا (س) تاکید کرد.
مقتدي صدر
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از السومریه نیوز، همایش علمی بین المللی «حضرت زهرا(س)،عنوانی برای وحدت اسلامی» به مناسبت ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و با حضور علما، اندیشمندان و شخصیت های برجسته شیعه و سنی و مسیحی جهان اسلام به همت حجت الاسلام سید مقتدی صدر از امروز در کوفه آغاز بکار کرد.

این همایش که به مدت 3 روز و در سالن اصلی دانشگاه کوفه برگزار می شود با قرائت پیام سید مقتدی صدر، رهبر جریان صدر آغاز بکار کرد.

در پیام مقتدی صدر آمده است: اختلاف در عقیده میان مسلمانان به دور شدن امت از محبت و مهربانی منجر شده و به قتل و انفجار و عملیات انتحاری کشیده شده است.

وی افزود: بر همین اساس بود که گروه های تکفیری و تروریستی و مسلح که چیزی جز انتقام و کشتار و جنگ در عقل و قلب آنان وجود ندارد در میان امت اسلامی بوجود آمدند.

رهبر جریان صدر تصریح کرد: از شیعیان و سنی ها می خواهم تحت پرچم حضرت زهرا (س) زیر یک پرچم قرار گیرند و سلاح را با قلم، بمب را با گفت‎وگو و تکفیر را با فکر و تفکر مبدل ساخته و از زبان ظلم و استبداد دور شوند.

صدر با اشاره به بیداری امت اسلامی، اظهار داشت: همه جهان خصوصا جهان عرب شاهد بیداری است که بسیاری از حکام ظالم و مستبد طی این بیداری به دنیای دیگری رفته و دوران جدیدی در این کشورها آغاز شد.

وی در بخش پایانی این پیام تاکید کرد: این انقلاب ها از زیباترین انقلاب هایی بود که صحنه های فداکاری را به نمایش گذاشت و توانست بر اساس آن از دیکتاتوری و ظلم و ستم رهایی یابند، اما همگان باید نسبت به سد بزرگی که اختلاف عقیده و گسیختگی اسلامی نام دارد، هوشیار بوده و اجازه ندهند بیداری به این دلیل به شکست بیانجامد./980/ب902/ک


ارسال نظرات