۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۱۲۷۹۳۴
در تونس آغاز شد؛

همایش بین‌المللی نوگرایی در فقه سیاسی اسلام

خبرگزای رسا ـ همایش بین‌المللی نوگرایی در فقه سیاسی اسلام، با حضور راشد الغنوشی، رئیس حزب «النهضة» در دانشگاه الزیتونه تونس آغاز شد.
همايش


به گزارش خبرگزای رسا به نقل از خبرگزاری رسمی کویت (کونا)، همایش بین‌المللی با عنوان نوگرایی در فقه سیاسی با همکاری اتحادیه جهانی علمای مسلمان و دانشگاه الزیتونه تونس و با حضورجمعی از علما و اندیشمندان دینی و تعدادی از فقهای سرشناس برگزار ‌شد.

در نخستین روز از برگزاری همایش بین‌المللی نوگرایی در فقه سیاسی اسلامی، راشد الغنوشی، رئیس حزب «النهضة» تونس که پس از سرنگونی رژیم «زین العابدین بن‌علی» در نخستین انتخابات آزاد این کشور بر سر کار آمد و با رأی مردم به عنوان یک حزب اسلام‌گرا زمام حکومت در این کشور را به دست گرفت، به ایراد سخنانی پرداخت.

گفتنی است موضوعاتی چون نگرش‌های مختلف در باب نوگرایی در فقه سیاسی اسلامی، برقراری نظام دموکراتیک با تکیه بر سیاست‌های مطابق با شریعت اسلامی و نمایندگی در نظام‌های دموکراتیک عربی و میانه‌رو در سیاست مطابق شرع از دیدگاه علامه معاصر تونسی بن عاشور در این همایش به بحث و گفت‎وگو گذاشته می شود.

لازم به ذکر است، تونس پس از پیروزی انقلاب مردمی در این کشور وارد دوران نوینی شده که در آن مردم طعم آزادی را که برای سال‌های طولانی از وجود آن محروم بودند، چشیدند./982/ب903/ک

ارسال نظرات