۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۱۲۷۴۵۱
شیخ عیسی قاسم:

کوتاهی در تبلیغ دینی غیرقابل قبول است

خبرگزاری رسا ـ رهبر شیعیان بحرین، کوتاهی از تبلیغ دینی به بهانه بحران سیاسی را غیرقابل قبول توصیف کرد.
شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين شيخ عيسي قاسم


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سایت شورای اسلامی علما، آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین در دیدار با مسوولین پروژه های آموزش دین که از سوی مرکز معارف اسلامی شیخ مفید در شهر دراز برگزار شد بر لزوم عدم توقف فعالیت های تبلیغی و تربیت دینی به بهانه های اوضاع بحرانی سیاسی تاکید کرد.

وی از توقف فعالیت های تبلیغی و دینی در برخی از مناطق به بهانه اوضاع بحرانی کشور به شدت انتقاد کرد و گفت: توقف فعالیت های تبلیغی به بهانه بحران سیاسی دوری از دین خداوند به شمار می آید و مایه آبروریزی و شرمساری است، این جبهه جهادی از مقام رفیعی نزد خداوند متعال برخوردار است و شکست و ناکامی جامعه بدون این جبهه حتمی است.

آیت الله عیسی قاسم در این دیدار که با حضور گسترده علما و مبلغان دینی برگزار شد، افزود: اگر آرزو داریم که جامعه قوی که رضای الهی را در پیش بگیرد و در دنیا عزیز و در آخرت پیروز باشد باید راه های بنای جامعه را در پیش گیریم که تبلیغ و آموزش های دینی مهم ترین راه برای رسیدن بدین منظور است.

رهبر شیعیان بحرین با اشاره به تاثیر مستقیم جامعه بر تربیت فرزندان تصریح کرد: برخی از افراد ادعا می کنند که باید به تربیت خانواده توجه کرده و کاری به تربیت جامعه نداشته باشیم، بسیار دشوار است که خانواده مومنی بتواند در میان جامعه جاهل رشد و پرورش یابد و ما نیز نسبت به جامعه وظیفه داریم و نمی توانیم در قبال سایر مردم بی تفاوت باشیم.

خطیب جمعه شهر دراز اظهار داشت: اگر نماز یک فریضه است، تبلیغ یک فریضه به شمار می آید، فریضه هایی که بر مسلمانان واجب است تنها به خود فرد محدود نمی شود، بلکه به خانواده و جامعه و همه جوامع بشری نیز تعلق دارد.

وی از اهمیت تبلیغ در نشر و گسترش معارف اسلامی یاد کرد و ادامه داد: اگر رسول خدا (ص) به تنهایی به دعوت مردم به کلمه وحی می پرداخت، قادر به نشر گسترده دین نبود و بر همین اساس است که امیر مومنان (ع)، ائمه اطهار (ع) و سایر مومنان به تبلیغ دین پرداختند. شیعیان امام علی (ع) در جهان پراکنده بودند و ایشان نیز با استفاده از مومنان سرزمین های مختلف به تبلیغ و نشر آموزه های اسلام پرداخت و زنان و مردان بسیاری در فعالیت های تبلیغی مشارکت داشتند.

شیخ عیسی قاسم نسبت به بی اعتنایی مسلمانان به مساله تبلیغ به شدت هشدار داد و تاکید کرد: تبلیغ تنها به یک شخص و دو شخص و ده ها شخص تعلق ندارد، بلکه مسوولیتی مهم و همگانی است که اگر نسبت به آن بی تفاوت باشیم شاهد غروب جامعه بوده و راه و روش جامعه به انحراف کشیده خواهد شد.

تعداد دیگری از علما و مبلغان دینی نیز پس از سخنان آیت الله شیخ عیسی قاسم به سخنرانی پرداخته و اهمیت تبلیغ و آموزش های دینی را تبیین کردند./980/ب902/ک

ارسال نظرات