۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۱:۰۵
کد خبر: ۱۲۶۹۳۲
استاد حوزه علمیه:

محبان حضرت زهرا از مقام شفاعت برخوردارند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: در روایت آمده است هیچ بنده ای به خدا خوشبین نیست مگر اینکه خدا می‌فرماید با تو همان گونه که گمان می‌کنی رفتار می‌کنم.
حجت الاسلام حبيب الله فرحزاد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد، استاد حوزه علمیه در برنامه امروز سمت خدا که از شبکه سوم سیما پخش می‌شود با اشاره به ضرورت اعتماد به خدا گفت: اگر انسان به اندازه یک طفل صغیر که به مادرش اطمینان دارد نسبت به خدا خوشبین باشد بی گمان کارش درست می شود.

وی افزود: خداوند می فرماید: من نزدیکم، من آماده جواب گویی‌ام. اگر راه را درست بیایی و موانع را از سر راه برداری جواب من برای تو آماده است. خداوند در قرآن می فرماید من شما را دعوت کردم شما هم مرا اجابت کنید. خدا می‌خواهد ما او را باور کنیم، به او خوشبین باشیم و وعده های او را باور کنیم.

کارشناس مسائل دینی افزود: حضرت علی(ع) در نهج البلاغه می‌فرماید این وعده خداست که اگر شکر کنید خدا زیادش می کند، امکان ندارد که در شکر را باز کند و نعمت را زیاد نکند. اینطور نیست که خودش ما را دعوت کند و اجابت نکند. از خدا بعید است باب توبه را باز کند و نبخشد.

وی با اشاره به این که خدا نعم المجیب است و جواب بدترین موجودات حتی شیطان را می دهد، اظهار داشت: امام صادق(ع) می‌فرماید هر بنده ای که سیئاتش به حسناتش می‌چربد، به طرف جهنم می‌رود، همین که آه بکشد که کاش عمل خیر انجام می‌دادم و سرش را به اطراف می چرخاند، خطاب می آید بنده من چرا سر گردانی؟ می‌گوید من گمانم به تو این نبود، پرودگار می‌فرماید بنده من در مورد من چه فکری می‌کردی؟ می‌گوید اینکه تو مرا می بخشی و وارد بهشت میکنی. پرودگار می فرماید به عزت و جلالم و نعمت هایم سوگند، ملائکه من شاهد باشید که این بنده تا همین الان به من خوشبین نبود که اگر خوشبین بود من به او وعده آتش نمی‌دادم و او را به سمت آتش نمی‌بردم. گرچه این خوشبینی الان او هم واقعی نیست ولی همین خوشبینی ظاهری را امضا کنید و او را به بهشت ببرید.

حجت الاسلام فرحزاد بیان داشت: اگر به خدا خوشبین نیستید و باور ندارید، به زبان تکرار کنید که خوشبین هستید. همین هم نجات دهنده است. در روایت آمده است هیچ بنده ای به خدا خوشبین نیست مگر اینکه خدا می فرماید با تو همان گونه که گمان میکنی رفتار می‌کنم و هیچ بنده ای هم به خدا بدبین نیست مگر اینکه خدا مطابق خوشبینی او با او رفتار می‌کند.

وی افزود: خداوند به اهل جهنم می‌فرماید این گمان بد شما بود که شما را به زمین زد و شما را خوار کرد. کسی که حتی در مسیر خدا نباشد ولی به خدا خوشبین باشد به بهشت می‌رود چرا که خوشبینی، انسان را به سمت توبه سوق می‌دهد. در فرهنگ شیعه مسئله ای به نام شفاعت هم داریم که خود نوعی خوشبین بودن به خداست.

استاد حوزه علمیه در پایان اظهار داشت: روایت است که در صحرای محشر حضرت فاطمه(س) همچنان که پرنده ای دانه برمی‌چیند شیعیان و دوستدارن خود را جدا می‌کند و به بهشت می برد شیعیان آن بانو کنار در بهشت توقف می‌کنند ندا می‌آید چرا وارد نمی‌شوید می‌گویند می‌خواهیم مقام محب حضرت زهرا را به همه نشان بدهیم. ندا می آید که می‌توانید شفیع کسی باشید که برای حضرت زهرا به شما کمکی کرده، غذایی داده و یا خدمتی به شما انجام داده است./916/پ202/ع

ارسال نظرات