۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۱۲۶۹۰۹
آیت الله جوادی آملی:

خون شهدا و قلم علما دو عنصر ایجاد جامعه پاک است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله جوادی در دیدار اعضای ستاد برگزاری همایش نوآوری‌های تبلیغ دینی با تاکید بر این که حرف خوب زدن و خوب حرف زدن از ارکان تبلیغ است، ابراز داشت: خون شهدا، جامعه را پاک می کند و طبق روایات قلم علما سنگین تر از خون شهدا است و خوشبختانه هر دو عنصر در نظام اسلامی ما وجود دارد.
آيت الله جوادي آملي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله جوادی آملی، استاد عالی حوزه علمیه قم، دوشنبه، چهارم اردیبهشت ماه در دیدار اعضای ستاد برگزاری همایش نوآوری‌های تبلیغ دینی گفت: تبلیغ دین به تنهایی نمی تواند در اعتقادات وارد شود چرا که تعلیم و تحقیق پشنوانه تبلیغ است. متاسفانه بیشتر مردم با «قضیه» زندگی می کنند و از «تصدیق» به دور هستند و صرف «موضوع» و «محمول» آنان را به حرکت در می آورد مانند این که جوانی به صرف مد بودن چیزی به آن سمت گرایش پیدا می‌کند.

این مفسر قرآن کریم با بیان این که تبلیغ دین گاهی به صورت قضیه ای صورت می گیرد، ابراز داشت: تبلیغ تصدیقی و برهانی را باید جایگزین تبلیغ قضیه‌ای کرد زیرا سخنی که پشنوانه علمی دارد موثر خواهد شد.

وی با اشاره به این که حرف خوب هرچند با تعلیم بدست می آید ولی پشنوانه این تعلیم تحقیق و پژوهش است، اظهار داشت: مبلغان دینی با زبان و قلم خود چکیده مطالب محققان و معلمان را بیان می‌کنند.

این مفسر قران کریم با بیان این که باور کردن معارف و آگاهی و بیداری مردم دارای اهمیت است، بیان داشت: استدلال و برهان در کنار لسان و سخن زیبا موجب پذیرش و بیداری مردم خواهد داشت.

وی با اشاره به این که برخی از نوشته ها متاسفانه بدون ترتیب و خروجی لازم است و باید دانست که این سرهم کردن ها فایده ای ندارد، گفت: تبلیغ باید زبان را گویا و عمل را به حرکت در بیاورد.

آیت الله جوادی با تاکید بر این که انسان ها فقط با اندیشه زندگی نمی کنند و پنجاه درصد از مشکلات، بی اخلاقی‌ها و حتی گناه‌ها به خاطر بی انگیزگی است، خاطرنشان کرد: به صرف اندیشه و علم نیروی متولی اراده و انگیزه به حرکت در نمی آید بلکه عقل عملی انسان باید به خود بیاید.

وی با اشاره به این که مبلغان با سخن عالمانه در اندیشه مردم و با رفتار صحیح در انگیزه مردم اثرگذار هستند، اظهار داشت: مبلغان وظیفه دارند که سخنان دین را به دل مردم برسانند و این با طهارت روحی مبلغ محقق خواهد شد.

این استاد عقلی حوزه علمیه قم با تاکید بر این که حرف خوب زدن و خوب حرف زدن از ارکان تبلیغ است، ابراز داشت: خون شهدا، جامعه را پاک می کند و طبق روایات قلم علما سنگین تر از خون شهدا است و خوشبختانه هر دو عنصر در نظام ما وجود دارد.

وی با اشاره به این که نگاه جامعه به حوزه علمیه است و از این مجموعه توقع پاکسازی دارند، بیان داشت: باید افراد از حوزه پاک و طاهر بیرون بیایند.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام و المسلمین واعظی، رییس دفتر تبلیغات حوزه علمیه با اشاره به برگزاری جشنواره نوآوری های تبلیغ در 28 اردیبهشت گفت: انتقال تجربه تبلیغ به مبلغان جوان و جمع آوری طرح های نوی تبلیغی برخی از اهداف برگزاری این جشنواره است./921/ پ202/ع

ارسال نظرات