۲۹ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۱
کد خبر: ۱۲۶۵۹۴
استاد حوزه علمیه مشهد:

اخلاص و معرفت حق انسان را به مقام شهید می رساند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نظافت، بصیرت را از نشانه های اخلاص دانست و گفت: اخلاص و معرفت حق انسان را به مقام شهید راه خدا می رساند.
حجت الاسلام محمد جواد نظافت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام نظافت مدیر مدرسه علمیه الحجة مشهد، شب گذشته در مراسم سوگواری ایام فاطمیه در هیئت معصومیه مشهد به اهمیت نیت در زندگی انسان اشاره کرد و افزود: هر کاری بدون ذکر نام خدا ابتر خواهد ماند. در روایت است که هیچ بدنی بر انجام آنچه نیت بدان تعلق گرفته باشد، ضعیف نیست.

وی اظهار کرد: تنها کسی می تواند ناسپاسی کسانی را که به آن ها محبت کرده است، تحمل کند که نیتش را برای خدا خالص کرده باشد.

این استاد حوزه علمیه ابراز داشت: حضرت علی(ع)در خطبه 190 نهج البلاغه، اخلاص و معرفت را موجب رسیدن انسانی که در بستر مرده است به شهادت در راه خدا می داند.

حجت الاسلام نظافت، بصیرت را از دیگر آثار اخلاص دانست و گفت: پایین ترین سطح اخلاص این است که میان ظاهر و باطن انسان تفاوتی نباشد، وقتی انسان خالص نباشد رنج هایش به نفع خودش تمام نمی شود و چیزی عایدش نمی شود.

مدیر مدرسه علمیه الحجة مشهد، مقدس مآبی و ظاهرسازی و رفعت طلبی را از نشانه های عدم اخلاص عنوان و تصریح کرد: از عرصه های مهم اخلاص، میدان مبارزه و جهاد اعم از جنگ نرم و سخت است. مسائل سیاسی ـ اجتماعی نیز از دیگر عرصه هاست، باید قهر و دوستی هامان برای خدا باشد.

وی با بیان این که اگر دیگران را به خاطر خدا دوست بداریم، قربانی کردن آن ها نیز آسان می شود، ادامه داد: فرد مخلص هیچ گاه حقیقت را قربانی خواست های نفس خود نمی کند؛ نه به خاطر دوست داشتن کسی گناه می کند و نه به خاطر نفرت از کسی به او ظلم می کند.

وی خاطرنشان کرد: کسی که مخلص نباشد همیشه در زندگی احساس بازندگی و شکست دارد. در حالی که هدف برای مخلصین دست یافتنی و بدون شکست است./930/پ202/س

ارسال نظرات