۲۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۱۲۵۴۲۰
راهیان نور(24) در دوازده سال گذشته؛

244 هزار مازندرانی به مناطق عملیاتی اعزام شدند

خبرگزاری رسا ـ فرمانده سپاه کربلای مازندران از اعزام 91 هزار نفر مازندرانی از سال آینده به سرزمین های نور خبر داد و گفت: از ابتدای آغاز به کار این طرح تاکنون 244 هزار نفر در مازندران در 12 سال گذشته به اردوی راهیان نور اعزام شدند.
راهيان نور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، محمد تقی شاهچراغی، فرمانده سپاه کربلای مازندران، امروز در جمع خبرنگاران، راهیان نور را تجدید میثاق با شهیدان کربلایی و ولایت دانست و گفت: بازدید از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس بهترین راه برای شناخت حماسه ها و ایثار رزمندگان و شهیدان دفاع نینوایی است.

وی با بیان این که تقویت راهیان نور تقویت فرهنگ سازنده و متعالی اجتماعی است، افزود: شهادت طلبی و شوق وصال جانان، عامل اصلی ایثار و فداکاری رزمندگان اسلام در دفاع مقدس بوده است.

فرمانده سپاه کربلای مازندران با اشاره به این که راهیان نور در حقیقت یک رویداد ارزشمند فرهنگی است، خاطرنشان کرد: حضور فراگیر امت بپا خاسته و همیشه در صحنه ایران اسلامی در یادمان شهدا و مناطق عملیاتی دفاع مقدس نشانگر این واقعیت است که مردم ولایتمدار و ایثارگر ما پیشینه افتخار آمیز و فداکاری و مقاومت فرزندان راست قامت خود را همچون جان شیرین دوست می دارند و گذشت ایام قادر به فراموشی حماسه های هشت سال دفاع عاشقانه عاشوراییان ایران زمین نیست.

شاهچراغی ادامه داد: مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در سرزمین های نور، همچون نشانه های معنوی و اماکن مقدس ماندگار خواهد ماند تا نسل های بعدی بیایند و از رهگذر سفر به این مناطق برای تعالی حیات فردی و اجتماعی خود توشه ای بردارند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به آغاز طرح کاروان های راهیان نور از سال 78 گفت: از ابتدای آغاز به کار این طرح تاکنون 244 هزار نفر در مازندران در 12 سال گذشته به اردوی راهیان نور اعزام شدند.

فرمانده سپاه کربلای مازندران با بیان این که در سال گذشته 13 هزار و 500 نفر از مازندران به اردوی راهیان نور اعزام شدند، اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون 14 هزار نفر از پسران و پنج هزار نفر از دختران مازندران به اردوی راهیان نور اعزام شدند.

شاهچراغی با اشاره به این که فعالیت های کاروان های دانشجویی به دلیل فراغت از امتحانات از بهمن ماه آغاز شد، گفت: امسال با هماهنگی دانشگاه های سطح مازندران پیش بینی می‌شود شش هزار نفر دانشجو به اردوی راهیان نور اعزام شوند که تا 25 اسفند اعزام به اتمام می رسد.

وی با بیان این که سهمیه اردوی راهیان نور استان در سال 91 حدود 45 هزار نفر است، تصریح کرد: این افراد در قالب یک هزار دستگاه اتوبوس به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند که 26 نقطه در خرمشهر جهت اسکان این زائران شناسایی شده است.

فرمانده سپاه کربلای مازندران از اعزام یک مدیر، روحانی، راوی و پلیس یار در هر اتوبوس خبر داد و گفت: با هماهنگی صدا و سیما، اکیپی از صدا و سیما جهت پخش برنامه‌های راهیان نور همراه کاروان ها اعزام می شوند.

شاهچراغی با اشاره به این که مازندران مقام اول را در اعزام اردوی راهیان نور در کشور دارا است،اظهار داشت: اعزام باراولی‌ها یکی از نکات برجسته است و سال گذشته 70 درصد از افراد اعزام شده بار اولی ها بودند که امسال نیز تلاشمان بر این است که باراولی های بیشتری به اردوی راهیان نور اعزام شوند./950/پ202/س
ارسال نظرات