۱۹ اسفند ۱۳۹۰ - ۲۳:۲۲
کد خبر: ۱۲۵۱۵۷
خطیب جمعه نجف:

نسبت مشارکت ملت ایران در انتخابات در جهان بی نظیر است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف، نسبت مشارکت ملت ایران در انتخابات را نسبت به انتخابات سراسر جهان بی نظیر توصیف کرد.
سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی، خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه دیروز که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد با اشاره به برگزاری باشکوه انتخابات مجلس شورای اسلامی در ایران گفت: مشارکت ملت ایران در این انتخابات بسیار باشکوه بود، مشارکت 65 درصدی ملت ایران در انتخابات نسبت به اتنخاباتی که در آمریکا و سایر کشورهای پیشرفته جهان برگزار می شود به مراتب پررنگ تر و بهتر بود.

وی افزود: اراده ملی، تجربه پر افتخار اسلام، رهبر مرجعیت دینی و موفقیت در برابر چالش های جهانی از عوامل مهم موفقیت انتخابات در ایران به شمار می آیند، جمهوری اسلامی ایران 34 سال است که در برابر تهدیدات جهانی ایستاده است و این امر به مثابه پیروزی دین و دینداران است.

حجت الاسلام قبانچی تحریم اقتصادی علیه ایران را بی فایده خواند و تصریح کرد: سخنان اوباما مبنی بر حمایت از رژیم صهیونیستی در برابر ایران و ادامه تحریم اقتصادی علیه این کشور پیام طرفداری آشکار از رژیم غاصب صهیونیستی و با هدف برتری اسرائیل بر ایران صورت گرفت.

خطیب جمعه نجف ادامه داد: این حمایت از کشوری صادر می شود که مدعی صادرات دموکراسی و مساوات میان کشورهاست. تهدید نظامی ایران کاملا غیرمنطقی است و ادامه تحریم اقتصادی نیز به سرانجام نخواهد رسید، زیرا تجربه 33 ساله نشان دهنده ناکامی نقشه های آنان است.

وی روی آوردن آشوبگران سوری به مسائل مذهبی را نشان دهنده عدم تلاش آنان برای تغییر نظام عنوان کرد و اظهار داشت: تاسیس گروه های نظامی تحت عنوان «شمر بن ذی الجوشن» و «یزید بن معاویه» نشان می دهد که آشوبگران در پی تغییر نظام نیستند و اهداف مذهبی و طایفه ای را دنبال می کنند.

سید صدرالدین قبانچی برخورد با آشوبگران را حق مسلم نظام سوریه دانست و تاکید کرد: تعیین سرنوشت از حقوق ملت ها به شمار می آید و دولت نیز حق دارد امنیت را برقرار ساخته و با گروه های مسلح مقابله کند.

عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی عراق از معیارهای دوگانه جهانیان نسبت به قیام ملت های عربی به شدت انتقاد کرد و ادامه داد: جهانیان در برابر ملت بحرین که از خشونت و حمل سلاح پرهیز می کند و شعارهای طایفه را سر نمی دهد، ایستاده اند و در عین حال در کنار آشوبگران سوری که شیوه های طایفه ای را دنبال می کنند، ایستاده و برخورد دوگانه و مغایری را در قبال این دو ملت اتخاذ کرده اند.

وی نسبت به دخالت بیگانگان در امور داخلی عراق هشدار داد و بیان داشت: عراق توانایی اداره امور داخلی خود را دارد و هیچ کشوری نباید به خود این حق را بدهد که در امور داخلی عراق دخالت کند.

قبانچی درباره برگزاری نشست کشورهای عربی در بغداد گفت: افرادی نظیر حارث الضاری (از علمای حامی تروریسم در عراق) باید بداند که دوران صدام به پایان رسیده است و عراق کنونی، عراق نوینی است. از همه سران کشورهای عربی می خواهم که در این نشست حضور داشته باشند.

استاد حوزه علمیه نجف با اشاره به روز جهانی زنان تصریح کرد: آمار خشونت و عنف علیه زنان در عراق بالاست و بیش از 987 خودکشی زنان در این کشور در سال 2009 میلادی رخ داده است. دفاع از حق زنان را حق خود می دانیم و از دولت می خواهیم در کنار زنان ایستاده و نسبت به این قشر مهم جامعه اهتمام داشته باشد.

وی در بخش پایانی سخنان خود، انفجار تروریستی علیه شهروندان ترکمن شیعه در استان موصل که به شهادت 13 تن و زخمی شدن 21 شهروند منجر شد را به شدت محکوم کرد./980/ب901/گ
ارسال نظرات