۱۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۱۲۴۵۲۹
امام جمعه اردبیل:

سلامت انتخابات در ایران غیر قابل خدشه است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین عاملی با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات امسال ابراز داشت: سلامت انتخابات از چند زاویه در این کشور تحت کنترل و نظارت است و هیچ کس نمی‌تواند در آرای حقیقی مردم دست‌کاری انجام دهد.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل،
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، امروز در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات مجلس اظهار داشت: انتخابات نماد مردم سالاری و عرصه ای برای دخالت اراده ملت در تصمیم گیری های مهم کشور است.

وی با تاکید بر اینکه حضور مردم و پایبندی به نظام ولایت از سرمایه‌های ارزشمند نظام است، تصریح کرد: حقیقت حضور مردم در انتخابات پشتیبانی از نظام و ولایت است، ظاهرا آنان که شعار می‌‌دهند انتخابات در ایران تشریفاتی است چشم کور خود را به روی این همه شور و نشاط بسته‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با بیان این‌که مردم پیروز اصلی انتخابات هستند، گفت: دشمنان علیرغم تلاش چندین ماهه خود امروز شاهد شور گسترده انتخاباتی در سراسر کشور هستند، از این رو با مشاهده حضور حماسی ملت ایران در انتخابات، در قالب پروژه ای جدید به دنبال تلخی حضور حماسی ملت در این صحنه سیاسی هستند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه تکثر‌گرایی و رفتار عقلانی در تمام انتخابات برگزار شده در ایران موج می‌زند، افزود: دشمنان و بداندیشان داخلی و خارجی بدانند که سلامت برگزاری انتخابات در کشور تضمین شده است، با حضور ناظران تیزبین شورای نگهبان هیچ کس حق ندارد، در امانت ملت خیانت کرده و دست‌کاری کند.

وی خاطر نشان کرد: به رغم اندیشه های مغرضانه رسانه های غربی علیه انتخابات ایران، ملت ما بیدار است و از اولین دقایق شروع رأی‌گیری به صحنه آمدند تا به همه نشان دهند که پشتوانه مردمی بزرگ‌ترین سرمایه نظام است.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه شرایط در ایران اسلامی بسیار متفاوت با تصورات سردمداران غربی است، گفت: مردم با خیالی راحت در صحنه حاضر باشند و یقین داشته باشند که سلامت انتخابات از چند زاویه در این کشور تحت کنترل و نظارت است و هیچ کس نمی‌تواند در آرای حقیقی مردم دست‌کاری انجام دهد.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی همچنین خواستار هوشیاری مردم نسبت به توطئه های دشمنان پس از انتخابات مجلس شد و خطاب به کاندیداهای نهمین دوره مجلس در استان اردبیل اظهار داشت: کاندیدای پیروز مسئولیت خطیری دارد که اگر به عمق آن پی ببرد حتی از وحشت سنگینی مسئولیت و ترس و واهمه حتی شب‌ها نیز نمی‌خوابد.

وی ادامه داد: آن نامزدهایی که در انتخابات پیروز نشدند نیز باید شکرگزار توفیق و نعمت حضور در صحنه برای خدمتگزاری باشند، از این رو باید هواداران این نامزدها آگاه به هرگونه حرکت شیطانی در جهت زیر سئوال بردن سلامت انتخابات از سوی دشمنان باشند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل نتیجه نهایی و رقابت در انتخابات را رفاقت و وحدت ارزیابی مرد و گفت: انتخابات در ایران عامل وحدت است نه تفرقه چرا که بلوغ سیاسی مردم به انتخاب افراد صالح و شایسته کمک می‌کند.

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با محکوم‌کردن اهانت‌ به ساحت قرآن کریم در افغانستان اظهار داشت: حرکت مذبوحانه و شرم‌آور نظامیان آمریکایی خشم جهان اسلام را برانگیخته که همه نشان نگرنی غرب از توسعه فرهنگ و تمدن اسلامی دارد.

وی اهانت به مقدسات مذهبی پیروان ادیان الهی را مذموم دانست و تصریح کرد: در همین کشور همسایه ما آذربایجان کتاب شیطانی سلمان رشدی در اهانت به نبی مکرم اسلام چاپ و توزیع شد و به یقین این اهانت‌ها آخرین اهانت نیست؛ اما آن چه مشخص است بی‌توجهی به 1.5 میلیارد نفر جمعیت مسلمان دنیا است که سعی می‌کنند آنها را تحت فشار قرار دهند./935/پ201/س
ارسال نظرات