۱۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۱۲۴۳۸۹

چند خبر کوتاه انتخاباتی از استان اردبیل

خبرگزاری رسا ـ پیش بینی 429 شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین و انصراف سه نامزد انتخاباتی در حوزه پارس آباد و بیله سوار از مهم‌ترین اخبار کوتاه انتخاباتی استان اردبیل است.
انتخابات


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، فرماندار اردبیل و رییس ستاد انتخابات حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین امروز در ششمین نشست مطبوعاتی خود با خبرنگاران اظهار داشت: 429 شعبه در این حوزه برای اخذ آرای مردم پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه 299 شعبه از این تعداد ثابت و 130 شعبه نیز سیار می باشد، افزود: ازکل شعبه های اخذ رای 220 شعبه در شهرها و 209 شعبه در روستاهای این چهار شهرستان مستقر خواهند بود.

به گفته اکبری در شهرستان اردبیل نیز برای جمع اوری آرای مردمی 221شعبه ثابت و 58 شعبه سیار پیش بینی شده که 185 شعبه از این تعداد در شهرها و 94 شعبه نیز مربوط به روستاها می باشد.

وی ادامه داد: شش هزار و 435 نفر در قالب عوامل اجرایی، نظارت، بازرسی، معتمدین و اعضای دیگر شعبه وظیفه اخذ آرای مردم را خواهند داشت ضمن اینکه یک هزارو 500 نفر نیز از عوامل انتظامی و امنیتی بر تامین امنیت برگزاری انتخابات نظارت خواهند کرد.

فرماندار اردبیل اضافه کرد: نزدیک به هفت هزار نفر از نمایندگان نامزدهای انتخاباتی نیز در شعبه های اخذ رای حضور داشته و بر روند برگزاری سالم انتخابات نظارت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه 25 نامزد در این حوزه انتخابیه در صحنه انتخابات مجلس نهم حضور دارند، گفت: کار رای گیری از ساعت هشت صبح روز جمعه شروع شده و تا 10 ساعت ادامه خواهد داشت ولی ممکن است این زمان با اعلام ستاد انتخابات کشور تمدید شود.

سه نامزد انتخابات در حوزه پارس آباد و بیله سوار انصراف دادند

ولی کریمی، فرماندار پارس آباد و رئیس مرکز حوزه انتخابیه پارس آباد و بیله سوار گفت: سه نفر از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی، در این حوزه انتخابیه انصراف دادند.

وی افزود: اللهویردی خسروی، پرویز مهرداد گیکلو و میرهلال موسوی هومونلو با حضور در فرمانداری شهرستان مرزی پارس آباد، به صورت کتبی انصراف خود را اعلام کردند.

کریمی افزود: با انصراف این کاندیداها، تعداد داوطلبین نمایندگی نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه پارس آباد و بیله سوار از 15 نفر به 12 نفر رسید.

گفتنی است، شهرستان های پارس آباد و بیله سوار مغان در استان اردبیل ، به طور مشترک دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی هستند.

پنج نامزد شهرستان های خلخال و کوثر در انتخابات حضور دارند

ذبیح الله عبدالهی، فرماندار حوزه انتخابیه خلخال و کوثر گفت: هر پنج نامزد این حوزه در صحنه انتخابات حضور داشته و هیچ یک از آنها انصراف ندادند.

وی افزود: به اطلاع مردم آگاه و با بصیرت حوزه های انتخابیه خلخال و کوثر می رسانیم که پنج نامزد نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی محمد رئوف احرابی، جلیل جعفری بنه خلخال، بشیر خالقی، احمد شجاعی و سید غنی نظری خانقاه همچنان در صحنه انتخابات حضور داشته و هیچکدام از آنها به نفع دیگری انصراف نداده است.

وی گفت: همانطور که مردم خلخال و کوثر پیش از این نیز با نشاط و شور وصف ناپذیر شرکت حماسی و سرنوشت ساز در انتخابات داشته اند، فردا نیز با لبیک به ندای مقام عظمای ولایت برای حضور در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی آماده هستند.

فعالیت 642نماینده نامزدهای انتخاباتی در مشگین شهر

سیدحمید وهابزاده، رییس هیات نظارت مشگین شهر گفت: کاندیداهای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه این شهرستان 642 نفر را به عنوان نماینده خود در شعب اخذ رای معرفی کردند.

وی افزود: این افراد با صدور کارت شناسایی مخصوص در روز انتخابات در شعب اخذ رای حضور یافته و بدون دخالت در روند برگزاری انتخابات هرگونه تخلف و تقلب احتمالی را به اطلاع مسوولان ذیربط خواهند رساند.

وهابزاده گفت: برای اخذ آرای مردم شهرستان مشگین شهر 157شعبه اخذ رای در نظر گرفته شده که از این تعداد 69 شعبه ثابت و 88 شعبه دیگر نیز سیار خواهد بود.

گفتنی است، شهرستان مشگین شهر دارای یک حوزه اصلی و سه حوزه فرعی انتخابات بوده و از تعداد هشت داوطلب نمایندگی مجلس یک نفر به مجلس شورای اسلامی راه خواهد یافت./935/پ203/س

ارسال نظرات