۰۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۱۲۳۶۷۵

سومین همایش حوزه و دانشگاه در نجف اشرف برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ سومین همایش حوزه و دانشگاه با حضور علما و اندیشمندان کشورهای اسلامی در نجف اشرف برگزار شد.
سومين همايش حوزه و دانشگاه در نجف اشرف سومين همايش حوزه و دانشگاه در نجف اشرف سومين همايش حوزه و دانشگاه در نجف اشرف سومين همايش حوزه و دانشگاه در نجف اشرف
به گزارش خبرگزاری رسا، سومین همایش علمی بین المللی حوزه و دانشگاه روز گذشته و امروز با عنوان «حوزه و دانشگاه پروژه ای برای تحکیم استقلال عراق و مبارزه با تروریسم و طایفه گری » و با حضور علما، نمایندگان مراجع تقلید و وزیر آموزش و پرورش عراق و همچنین علما، پژوهشگران و اندیشمندان اسلامی از جمهوری اسلامی ایران، لبنان، بحرین، تونس، عربستان، ترکیه و عراق در نجف اشرف برگزار شد.

این همایش از سوی مرکز پژوهش های تخصصی حوزه و دانشگاه و با هدف تحکیم و گسترش همکاری میان حوزه و دانشگاه برای تولید و نشر اندیشه های اسلامی معاصر در جهت مقابله با چالش های فکری و عقایدی و همچنین تقریب میان مذاهب اسلامی برپا شد.

حجت الاسلام شیخ قاسم هاشمی، دبیرکل موسسه اسلامی الغری در مصاحبه با خبرنگاران درباره برگزاری این همایش گفت: شرکت کنندگان در این همایش به مدت 2 روز به بررسی مسائل مختلف جهان اسلام خصوصا مساله فلسطین، تغییرات آینده در جهان و تاثیر آن بر آینده جهان عرب و اسلام بویژه کشور بحرین، اثرات پژوهش های حوزوی در پژوهش های آکادیمی، نقش حوزه و دانشگاه در تقریب مذاهب و ادیان و نقش حوزه و دانشگاه در راهنمایی و حمایت از جنبش بیداری اسلامی پرداختند.

وی افزود: بحث و بررسی پیرامون نقش مراجع تقلید و مواضع آنان در قبال آینده عراق، نقش حوزه و دانشگاه در تقابل با رسانه های گمراه و دشمن و تحکیم روابط میان کشورهای همجوار نیز از موضوعاتی است که در این همایش به آن پرداخته شد.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به اهمیت حوزه و دانشگاه در جامعه تاکید کرد که حوزه و دانشگاه ارکان اساسی در فرآیند بازسازی فرهنگی و علمی عراق نوین هستند.

دبیرکل موسسه اسلامی الغری از اهداف برگزاری همایش حوزه و دانشگاه یاد کرد و اظهار داشت: این همایش با هدف تحکیم حمایت از وحدت ملی و اسلامی و تقریب میان مذاهب، تبادل تجربه ها و اطلاعات علمی، آگاهی از تولیدات علمی و معرفتی جدید و نورانی ساختن میراث علمی حوزه و دانشگاه در زمینه های مختلف فکری و فرهنگی برگزار شد./980/ب902/گ
ارسال نظرات