۲۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۱۲۳۱۳۱

ششمین شماره دو هفته نامه روضه منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ ششمین شماره از دو هفته نامه روضه منتشر شد.
روضه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، ششمین شماره از دو هفته نامه فرهنگی اجتماعی روضه با صاحب امتیازی گروه هنری روضه و مرکز فرهنگی تربیتی عصر ظهور در اهواز منتشر شد.

منبر نویسی پیامبر خدا را بهتر بشناسیم، آداب نوکری ـ وظیفه ساقی، منبر زندان تبعید، آقا مصطفی مستمع بود و مجلس روضه مجلس انتظار فرج است، از عناوین اصلی این دو هفته نامه است.

بر اساس این گزارش در قسمت مجلس روضه مجلس انتظار فرج است، با گفت‌و‌گوی حجت الاسلام بهرام پور آشنا می شوید که در بخشی از آن می خوانید: حوزه مسؤول فهم دین و ابلاغ آن به جامعه است و دین بالاترین سطح عقلانیت برای بشریت است؛ چرا که تنها کسی که فیض دین را ما می رساند کمال مطلق است و هر چه قدر در جامعه دین را تقویت کنیم عقلانیت را ترویج کرده ایم.

همچنین در ادامه این گفت و گو با این مطلب آشنا می شوید که نوشته شده «اگر بخواهیم ترجمان صحیحی از مجلس روضه داشته باشیم باید گفت که مجلس روضه، مجلس یاری سید الشهدا است» و در ادامه آن نیز می خوانید: اگر کسی در مجلس یاری سید الشهدا شرکت کند و تصمیم بگیرد امام حسین (ع) را یاری کند در واقع تصمیم گرفته امام زمان(عج) را یاری کند.

در بخش تریبون روضه با تیتر «بزرگترین وظیفه ما بصیرت دادن به جامعه است» مواجه می شود که در ادامه متن آن می خوانید: داشتن بصیرت یکی از ابعاد پیروی محض از ولایت فقیه است / در فضای کاذبی که در میان مداحان ایجاد شده، اول باید فرهنگ سازی کرد و سپس باید در میان مردم بصیرت افزایی کرد.

منبر ـ زندان ـ تبعید، یکی از مهمترین عناوین این دو هفته نامه است که در آن به نقش مجلس روضه و وعظ و خطابه سیاسی در دوران مبارزات انقلاب اسلامی پرداخته و در بخشی از آن می خوانید: محرم سال 1342 همانگونه که علما و خصوصاً امام خمینی پس از بیان مصائب اهل بیت در کربلا، واقعه 2 فروردین 1342 و حمله دژخیمان شاه به فیضیه را با واقعه کربلا و حمله سپاه یزید تشبیه نمود و در سخنان کوبنده ای به انتقاد شدید از شاه و اقداماتش پرداخت، از جمله چنین گفت: «ای آقای شاه! ای جناب شاه! من به تو نصیحت می کنم دست بردار از این کارها! آقا دارند تو را اغفال می کنند! ... این قدر با روحانیت مخالفت نکن! ... بشنو از روحانیون؛ بشنو از علمای مذهب. این ها صلاح مملکت را می خواهند.

گفتنی است این دو هفته نامه به همت تعدادی از طلاب اهواز و با شمارگان 1000 نسخه در چهار صفحه رنگی به چاپ رسیده است./9465/ن602/ع

ارسال نظرات