۲۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۱۲۳۱۲۰

تحصیل 800 دانش پژوه در مؤسسه امام خمینی شعبه تهران

خبرگزاری رسا ـ مدیر موسسه امام خمینی(ره) شعبه تهران فعالیت های علمی و آموزشی این مرکز را تشریح کرد.
موسسه امام خميني
جعفر عاشورخانی، مدیر موسسه امام خمینی(ره) شعبه تهران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، فعالیت های این شعبه را تشریح کرد.

وی گفت: این مرکز در فروردین ماه سال جاری در ساختمان وقفی چهار طبقه، دارای 15 اتاق آموزشی در شهر تهران افتتاح گردیده است.

عاشور خانی ابراز داشت: در این واحد آموزشی، سه نوع فعالیت انجام می شود که اولین فعالیت برگزاری کلاس های حضوری طلاب است که این کلاس ها ویژه طلاب برادر بوده که در روزهای شنبه تا چهارشنبه عصرها از ساعت 15:30 تا 19:30 و در روزهای پنج شنبه از ساعت 8 تا 18 برگزار می شود.

وی گفت: تنها هفت نفر طلاب حضوری در حال حاضر در رشته علوم تربیتی در تهران در حال تحصیل هستند که در سال آینده به هشت رشته خواهد رسید.

مدیر موسسه امام خمینی(ره) شعبه تهران ابراز داشت: اساتید طلاب حضوری شعبه تهران موسسه امام خمینی(ره) از فارغ التحصیلان دارای مدرک دکترای موسسه امام خمینی(ره) در رشته های مختلف هستند که به آموزش طلاب مشغول اند.

وی ابراز داشت: فعالیت دوم موسسه امام خمینی در شعبه تهران، برگزاری آزمون های طلابی است که به صورت نیمه حضوری در موسسه امام خمینی(ره) مشغول تحصیل اند ولی در حال حاضر ساکن استان و شهر تهران هستند که این فعالیت مختص طلاب خواهر و برادر استان تهران بوده که در سال جاری 90 نفر در این شعبه مشغول به تحصیل هستند.

عاشور خانی به سومین فعالیت این موسسه اشاره کرد و گفت: یکی از فعالیت های موسسه امام خمینی ایجاد دانشگاه فرهنگ و معارف اسلامی است و هدف از ایجاد این دانشگاه، استفاده جوانان غیر طلاب کشور از معارف اسلامی و علوم دینی است که به این دانشجویان از طریق دانشگاه سراسری پذیرش این دانشگاه شده و به صورت مجازی و نیمه حضوری مشغول به تحصیل می شود.

وی افزود: کلاس های رفع اشکال دانشجویانی که در دانشگاه فرهنگ و معارف اسلامی پذیرفته شده اند و ساکن استان و شهر تهران هستند، در هر هفته دوازده جلسه با عنوان های درسی مختلف در شعبه تهران موسسه امام خمینی برگزار می شود که این دانشجویان از خدمات دروس حوزوی این موسسه بهرمند می گردند.

مدیر موسسه امام خمینی(ره) شعبه تهران در موضوع رشته های موجود در دانشگاه فرهنگ و معارف اسلامی اظهار کرد: این دانشگاه، سه رشته کلام، تاریخ و معارف اسلامی را به دانشجویان ارائه می دهد که تحصیل این علوم اسلامی نه تنها برای تمامی علاقه مندان دانشگاهی کشور است بلکه افرادی که خارج از کشور اقامت دارند نیز می توانند از تحصیل در این دانشگاه نیز به صورت مجازی بهرمند شوند.

وی در مورد محتوای دروس ارائه شده به دانشجویان تصریح کرد: محتوای دروس ارائه شده به دانشجویان، محتوای دروس ارائه شده به طلاب موسسه بوده و در سطوح عالی علوم اسلامی قرار دارد و استاتید این دانشگاه نیز از اساتید برجسته و تحصیل کرده موسسه امام خمینی هستند.

عاشور خانی در پایان به تاریخ دریافت کارت و آزمون ورودی سال جدید موسسه اشاره کرد و گفت: از یک تا دهم اسفند، طلاب کارت های ورود به جلسه را دریافت می کنند و در تاریخ 19 اسفند، این آزمون همزمان با آزمون قم، در تهران برگزار خواهد شد./956/پ202/س
ارسال نظرات