۲۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۰:۳۴
کد خبر: ۱۲۳۰۸۲
فتنه ای دیگر علیه سوریه؛

اختصاص هزاران دلار توسط قرضاوی به آشوبگران سوری

خبرگزاری رسا ـ رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمین هزاران دلار را به آشوبگران و فتنه گران سوری اختصاص داد.
يوسف قرضاوي رئيس اتحاديه جهاني علماي مسلمين
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ یوسف قرضاوی، رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمین که به مواضع ضد و نقیض در قبال بیداری اسلامی و قیام های عربی شهرت یافته است در همایشی که علیه نظام بشار اسد در دوحه قطر برگزار شد حمایت همه جانبه از آشوبگران و فتنه گران سوری را خواستار شد.

وی با اختصاص 2700 دلار به آشوبگران سوری از سایر حکام عربی خواست به اهدای پول به فتنه گران در سوریه اقدام کنند تا آنان به آشوب های خود در این کشور ادامه دهند.

شیخ صلاح الدین سلطان از مسوولان اتحادیه جهانی علمای مسلمین نیز در این همایش از پادشاهان کشورهای حاشیه خلیج فارس خواست آشوبگران سوری را مسلح و نیروهای خود را به سوریه ارسال کنند.

وی در این همایش گفت: ای پادشاه عربستان، ای امیر قطر و ای رهبران امت اسلامی، سلاح های خود را از انبارها خارج سازید و به این آزادگان بدهید و بدانید که هرگونه سکوت در برابر سوریه جنایت به شمار می آید.

شیخ صلاح الدین سلطان بر لزوم اعزام نیروهای موسوم به سپر جزیره به سوریه تاکید کرد و افزود: از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس می خواهم همانگونه که نیروهای سپر جزیره را بحرین ارسال کردند، نیروهای خود را به سوریه نیز اعزام کنند.

از سوی دیگر، جهاد مقدسی، سخنگوی رسمی وزارت خارجه سوریه از مواضع عربستان در قبال سوریه به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: مواضع عربستان سعودی در قبال سوریه بسیار منفی است و از فتنه و آشوب در این کشور حمایت می کند.

خالد الرواس، دبیرکل جنبش ناصری‌های دموکراتیک لبنان نیز در قبال مواضع ضد سوری نظام آل سعود واکنش نشان داد و تاکید کرد: عربستان به عناوین مختلف نظیر دموکراسی و آزادی در امور داخل سوریه دخالت و در حقیقت به رژیم صهیونیستی و پروژه آمریکایی در منطقه خدمت می کند.

وی خاطر نشان ساخت: عربستان به هیچ وجه حق دخالت در امور داخلی سوریه را ندارد، آل سعود در امور داخلی بحرین دخالت کرد و به نظام ظالم آل خلیفه خدمت و در برابر ملت مظلوم بحرین ایستاد. هم اکنون نیز می خواهد این اشتباه را در خصوص بحران در سوریه تکرار کند تا به نظام اشغالگر صهیونیستی خدمت کرده باشد./980/ب902/گ
ارسال نظرات