۲۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۱۲۲۸۹۱
رئیس بنیاد فرهنگی پیامبر اعظم افغانستان:

40 کشور در حال هجوم فرهنگی به افغانستان هستند

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای شیعه افغانستان از تهاجم فرهنگی 40 کشور جهان به این کشور خبر داد.
افغانستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمد هادی هادی، رئیس بنیاد فرهنگی و تبلیغی پیامبر اعظم (ص) افغانستان با تاکید بر اینکه تقریب به زمان و سیاست ربطی ندارد گفت: مساله تقریب بر اساس نیازهای زمانی و سیاسی نیست و دستور الهی به شمار می آید که انجام آن بر همه مسلمانان واجب است.

وی افزود: نقش مثبت و پررنگ تقریب در نزدیکی علمای جهان اسلام و آشنایی با فکر و اندیشه نظام اسلامی عصر حاضر بسیار موثر بوده است.

حجت الاسلام هادی با اشاره به تهاجم فرهنگی علیه افغانستان تصریح کرد: هم اکنون بیش از 40 کشور به تهاجم فرهنگی علیه افغانستان اقدام کرده و هزاران مشکل را در این کشور بوجود آورده اند.

رئیس بنیاد پیامبر اعظم (ص) افغانستان اظهار داشت: مساله تقریب میان مذاهب اسلامی در افغانستان در حال گسترش است و حتی در ماده 45 قانون اساسی آمده است که فقه کشور برگرفته از مذاهب مختلف اسلامی باشد.

وی از اهمیت روز عاشورا در میان ملت افغانستان یاد کرد و ادامه داد: عاشورا از اهمیت ویژه ای در افغانستان برخوردار است و همه مسلمانان کشور این روز را از آن خود می دانند و تنها به شیعیان اختصاص ندارد.

سید محمد هادی هادی تاکید کرد: روز عاشورا در افغانستان تعطیل است و رئیس جمهور و همه اعضای کابینه در مراسم عزاداری شرکت می کنند، در یکی از مجالس عزاداری بیش از 20 هزار شهروند سنی حضور یافته و به سوگواری شهادت امام حسین (ع) پرداختند.

این روحانی افغانی کشتار عزاداران حسینی در این کشور را محکوم کرد و بیان داشت: در آینده ای نزدیک جلسه ای با حضور علمای شیعه و سنی افغانستان برگزار خواهد شد تا کشتار مسلمانان در عاشورا را محکوم کنیم.

وی مسلمانان را به اهتمام و توجه به مساله تقریب فراخواند و گفت: وقت آن رسیده است تا دوران شیخ محمود شلهوت، رئیس فقید الازهر درباره وحدت تکرار شود. اگر تقریب در جوامع اسلامی به جایگاه خود بازنگردد زمینه های گسترش فتنه های مذهبی در کشورهای اسلامی گسترش خواهد یافت./980/ب913/گ
ارسال نظرات