۲۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۸۵۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

انقلاب اسلامی نشأت گرفته از حاکمیت علوی و نبوی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب متاثر از مذهب بود که در اندک زمان با وارد کردن اسلام در صحنه سیاست، توانست معادلات قدرت را در جهان تغییر دهد.
حجت الاسلام ستوده، مديرکل تبليغات اسلامي استان اردبيل
به گزارش خبرگزاری رسا از اردبیل به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، همزمان با دهه فجر همایش رسالت و منزلت زن مسلمان و بصیرت افزائی ویژه مربیان قرآن، مبلغات و مسؤولان هیئات مذهبی و موسسات قرآن فعال در اردبیل برگزار شد.

حجت الاسلام مهدی ستوده در این همایش با گرامیداشت دهه فجر و مناسبت این ایام با روز رسالت و منزلت زن مسلمان، گفت: در تاریخ جمهوری اسلامی ایران، نقش سازنده و تاثیر گذار بانوان بر همگان بدیهی و آشکار است و گواه روشن آن تربیت دینی و انقلابی فرزندانی است که در راه اسلام و میهن اسلامی تقدیم کردند.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته وحدت، این واقعه را ایام سرنوشت ساز درتاریخ اسلام دانست و گفت: وحدت و یکپارچگى مسلمانان و لزوم اتحاد و اتفاق کلمه میان آنان از تعالیم و آموزشهاى اساسى آیین اسلام و از اصول فرهنگ قرآنى است و بر همین اساس، قرآن کریم یکى از عمده ‏ترین و سازنده ‏ترین اهداف رسالت رسول اکرم (ص ) را تالیف قلوب و ایجاد انس و تفاهم به جاى خصومت و دشمنى بیان می‌‏دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان رادبیل در بخش دیگری از سخنان خود انقلاب اسلامی را نشات گرفته از حاکمیت علوی و نبوی دانست و اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب متاثر از مذهب بود که در اندک زمان با وارد کردن اسلام در صحنه سیاست، توانست معادلات قدرت را در جهان تغییر دهد.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی بعنوان نیروی سیاسی و فرهنگی جدید، در مرکز توجهات جهانی قرار دارد، در حقیقت با درایت و بینش عمیق امام راحل این انقلاب توانست روح‌های تشنه معنویت را جذب کرده و راه جدیدی مبتنی بر ارزش ها و فضیلت های انسانی را معرفی کند و این خود، کارآمدی انقلاب اسلامی را در عرصه جهانی روشن می‌کند.

همچنین در این همایش خدیجه جعفری مدیر کل امور بانوان استانداری و سارا حقی کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل در سخنان جداگانه ای، به تبیین نقش زنان در عرصه های مختلف اجتماعی در زمان کنونی و نیز پیروزی انقلاب اسلامی و دوران هشت دفاع مقدس پرداختند.

گفتنی است، در پایان همایش از مربیان قرآن، خواهران مبلغ، مسؤولان هیئات مذهبی و مراکز قرآنی فعال با اهداء هدایائی تجلیل به عمل آمد./935/پ202/س
ارسال نظرات