۱۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۱۲۲۶۳۶
در اعتراض به ضرب و جرح عزاداران حسینی؛

شیعیان شهر لکنهو هندوستان راهپیمایی کردند

خبرگزاری رسا ـ شیعیان شهر لکنهو هند در اعتراض به ضرب و جرح عزاداران اربعین حسینی دهلی نو راهپیمایی کردند.
راهپيمايي شيعيان شهر لکهنو هندوستان در اعتراض به ضرب و جرح عزاداران حسيني راهپيمايي شيعيان شهر لکهنو هندوستان در اعتراض به ضرب و جرح عزاداران حسيني راهپيمايي شيعيان شهر لکهنو هندوستان در اعتراض به ضرب و جرح عزاداران حسيني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شیعیان شهر لکنهو هند در اعتراض به ضرب و جرح و تیراندازی و شلیک گازهای اشک آور به سوی عزاداران در اربعین حسینی در شهر دهلی نو توسط پلیس این شهر در منطقه شاه مردان لکنهو تظاهرات کردند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی با سر دادن شعارهایی علیه برخی از مسوولان و مقامات دولتی نظیر رئیس و اعضای حزب کنگره، توهین و هتک حرمت عزاداران حسینی را به شدت محکوم کردند.

حجت الاسلام سید کلب جواد نقوی، رئیس مجلس علمای هند در این راهپیمایی که در محوطه مسجد جامع آصفی برگزار شد از سرکوب مردم توسط پلیس به شدت انتقاد کرد و گفت: نیروهای پلیس پس از آنکه به سرکوب و ضرب و جرح شدید عزاداران پرداختند در بیمارستان های دولتی حضور یافته و اجازه ندادند تا مجروحان این حادثه درمان شوند.

وی بر لزوم عذرخواهی رسمی پلیس تاکید کرد و افزود: نماد ضریح مطهر حضرت امام علی (ع) در شاه مردان و مناطق دیگر از احترام خاصی نزد پیروان همه ادیان برخوردار است ، بنابراین مقامات پلیس باید به دلیل هتک حرمت این مکان مقدس از مردم عذرخواهی کنند.

حجت الاسلام کلب جواد نقوی با اشاره به ممانعت پلیس از تعمیر ساختمان مرکز فرهنگی شاه مردان در شهر دهل نو تصریح کرد: قدمت این مرکز به 100 سال می رسد و با وجود اینکه دادگاه دهلی نو حکم تعمیر ساختمان آن را داده است، اما نیروهای پلیس از بازسازی این مرکز خودداری می کنند.

رئیس مجلس علمای هند تاکید کرد: اگر این غائله تا یک هفته تمام نشود در سراسر هندوستان و در برابر ساختمان های حزب کنگره که حکومت را در اختیار دارد به راهپیمایی خواهیم پرداخت. البته باید این مساله را متذکر شد که حزب کنگره در لغو تعطیلی روز عاشورا نیز نقش اساسی را ایفا کرد.

گفتنی است نیروهای پلیس دهلی نو در اربعین حسینی به خیل عزاداران شیعه یورش برده و جمع کثیری از عزاداران اعم از مرد و زن و کودک را با شلیک گازهای اشک آور و تیراندازی زخمی کردند./980/ب901/گ
ارسال نظرات