۰۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۹
کد خبر: ۱۲۱۷۶۴
استاندار آذربایجان غربی خواستار شد؛

تشکیل شورای دائمی تبلیغ برای ساماندهی فعالیت مبلغان آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ استاندار آذربایجان غربی خواستار تشکیل شورای دائمی تبلیغ برای ساماندهی فعالیت مبلغان استان در جهت استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توامندی‌های‌‌ روحانیون در عرصه اطلاع رسانی دینی شد.
وحيد جلال زاده استاندار آذربايجان غربي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، وحید جلال زاده، استاندار آذربایجان غربی،چهارشنبه شب در نشستی تخصصی با روحانیون و مبلغان مذهبی که با حضور مسؤولان استانی حوزه‌های علمیه و جمعی از طلاب در محل سالن شماره یک استانداری برگزار شد، بر تشکیل شورای استانی تبلیغ برای ساماندهی فعالیت مبلغان در جهت استفاده بهینه از ظرفیت ها و پتانسل های روحانیون در عرصه تبلیغ و اطلاع رسانی دینی تاکید کرد.

وی با بیان این‌که تبلیغ یکی از مهم‌ترین ابزارها اطلاع رسانی در جهان اسلام بوده و مورد تاکید پیامبر گرامی اسلام، ائمه اطهار(ع) و بزرگان و پیشوایان دینی قرار گرفته است، اظهار کرد: تبلیغ در اصل یک روش منطقی و نظامند برای توسعه، تعمیق و همچنین ترویج مفاهیم و ارزش های دینی در میان جوامع است.

جلال زاده معتقد است اصل امر تبلیغ و اطلاع رسانی از تاریخ صدر اسلام تا کنون همچنان به قوت خود باقی است ولی آنچه تغیر یافته روش ها و متدهای انتقال مفاهیم و ارزش‌های دینی است.

این مسؤول در این رابطه به حضور رسانه‌ها و فضای مجازی در عرصه تبلیغ دینی اشاره کرد و افزود: اگر در سال‌های پیشین مسجد و منبر تنها راه اطلاع رسانی و تشریع و همچنین انتقال مضامین دینی، احکام و دستورات الهی بود امروزه فضای مجازی و رسانه های جمعی اعم از دیداری و شنیداری بستر مناسبی برای بسط و توسعه فرهنگ اسلامی مهیا کرده است.

موقعیت خاص آذربایجان غربی ضروت حضور روحانیت را دوچندان کرده است

وی همگام شدن با فن آوری های روز و تکنولوژی های مدرن در عرصه تبلیغ دینی برای تحت پوشش قرار دادن گستره وسیعی از افکار عمومی را ضرورتی انکارناپذیر عنوان و تصریح کرد: استان آذربایجان غربی به سبب موقعیت خاص فرهنگی و ظرفیت های بالای تبلیغی همچنان نیازمند حضور فعالانه و متعهدانه نیروهای تبلیغی و جامعه روحانیت است.

جلال زاده اظهار داشت: در حال حاضر در استان مشکل اسکان نیروهای تبلیغی وجود ندارد و ما آمادگی آن را داریم تا ظرفیت دستگاه‌های مختلف را برای اسکان نیروهای اعزامی برای تبلیغ به کاربگیریم.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه بر حضور مستمر و موثر نیروهای تبلیغی و روحانیون در مناطق روستایی تاکید و یادآور شد: در ساماندهی و برنامه ریزیهای تبلیغی باید روستاها استان در اولویت قرار داشته باشند.

وی همچنین اظهار داشت: مناطق روستایی به سبب بافت خاص فرهنگی، فکری، معیشتی و اجتماعی بیشتر از سایر مناطق در برابر هجمه های فرهنگی و ورود خرافه و انحرافات دینی در معرض آسیب قرار دارند.

توجه به مساجد در برنامه ریزی های تبلیغی

جلال زاده، تعمیق شعایر دینی را از رسالت های مهم روحانیون و مبلغان مذهبی عنوان و خاطرنشان کرد: روحانیون و مبلغان مذهبی باید بتوانند با طراحی ایده‌های خلاقانه در حوزه اطلاع‌رسانی دینی به تعمیق ارزش‌ها و باورهای دینی در بین مردم به ویژه نسل جوان بپردارند.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه بر محوریت قرار‌دادن مسجد در برنامه‌ریزی‌های تبلیغی تأکید کرد و گفت: مساجد به عنوان یکی از نمادهای بارز توسعه فرهنگ دینی باید در بطن و متن اصلی فعالیت‌های تبلیغی قرار بگیرند.

وی با بیان این‌که مساجد زیربنای اصلی فرهنگ اسلام ناب محمدی و پایگاه اصلی تحولات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در نظام اسلامی است، گفت: مبلغان مذهبی باید بتوانند مطالبات دینی و معنوی افراد را از طریق مساجد و منابر در جامعه پاسخ دهند.

یادآور می شود، نشست تخصصی وحید جلال‌زاده، استاندار آذربایجان غربی با روحانیون و مبلغان مذهبی با حضور مسؤولان استانی حوزه‌های علمیه و جمعی از طلاب در محل سالن شماره یک استانداری برگزار شد./936/پ202/س

ارسال نظرات