۲۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۱۲۱۱۲۲

چند خبر کوتاه از شمال‌غرب کشور

خبرگزاری رسا ـ برگزاری دوره آموزشی حکومت مهدوی در تبریز و آزمون فارغ التحصیلان مدرسه علمیه فاطمیه(س) مشگین شهر از مهم‌ترین اخبار کوتاه شمال غرب است.
خبرگزاري رسا


عبدالعلی آذری، مسؤول آموزش اداره کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگار رسا در تبریز اظهار داشت: دوره آموزشی « حکومت مهدوی و وظیفه مدیران » برای 70 نفر از کارکنان اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان به مدت 20 ساعت برگزار می شود.

وی خاطر نشان کرد: شرکت کنندگان طی این دوره با اهمیت و ضرورت مباحث مهدویت و جایگاه آن در تفکر دینی، آشنایی با زندگانی، نام ها و کنیه ها و القاب امام مهدی(عج) در آیینه قرآن، روایات شیعی و اهل سنت، علل و اهداف غیبت امام زمان(عج) آشنا خواهند شد.

به گفته وی ملاقات ها و طول عمر آن امام همام، معنا و مفهوم انتظار و توجه به بایسته های انتظار، شرایط و علائم ظهور، اهداف حکومت جهانی و برنامه های آن حضرت در دوران ظهور، دستاوردها، قلمرو و مدت حکومت حضرت مهدی(عج)، بررسی رجعت در اعتقاد شیعه و ... از دیگر محورهای موضوعی مورد بحث در این دوره آموزشی است.

مسؤول آموزش اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه در دوره آموزشی « حکومت مهدوی و وظیفه مدیران » 70 نفر از کارکنان اداره کل امور اقتصادی و دارایی با اصول مهم و محوری مباحث مهدوی آشنا می شوند، گفت: در پایان این دوره به شرکت کنندگانی که حد نصاب لازم را کسب کنند، گواهینامه پایان دوره آموزش مصوب اعطاء می شود.

آزمون فارغ التحصیلان مدرسه علمیه فاطمیه(س) مشگین شهر برگزار شد

حجت الاسلام نعمتی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشگین شهر در حاشیه برگزاری این آزمون اظهار داشت: آشنایی بیشتر مبلغان با مسائل مختلف سیاسی، اعتقادی ودینی می تواند در بسط وگسترش فرهنگ ناب دینی در جامعه تاثیر گذار باشد.

وی گفت: این آزمون با شرکت فارغ التحصیلان مدرسه علوم دینی فاطمیه(س) برگزار می شود و قبول شدگان به عنوان مبلغ علوم دینی و احکام اسلامی در ادارات، سازمان ها، مدارس و دانشگاه ها فعالیت خواهند کرد.

اعلام اسامی راه‌یافتگان جشنواره عکس قاب بیداری آذربایجان‌شرقی

جشنواره عکس قاب بیداری به همت سازمان بسیج هنرمندان و با هدف ایجاد بستر مناسب برای ظهور و بروز خلاقیت‌های هنری هنرمندان بسیجی، ارتقا تعامل و ارتباط هنرمندان عکاس در سراسر استان و کشور، بالا بردن سطح آگاهی و بینش هنرمندان همچنین معرفی ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود که بعد از برگزاری مرحله استانی، نفرات برگزیده به مرحله کشوری جشنواره سراسری قاب بیداری معرفی خواهند شد.

106 عکاس استانی یک‌هزار و 121 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال کرده بودند که پس از برگزاری مرحله داوری تعداد 39 اثر از 24 عکاس به مرحله نمایشگاهی جشنواره راه پیدا کردند.

اسامی راه‌یافتگان به جشنواره جواد آقاجان‌نژاد، میثم اصغری، یوسف اکبری پابندی، محمدرضا امتنانی، پروین بهرامی، بهرام تندران، حسن توفیق، مهسا جمالی، مجید حامد حق‌دوست، سید حسن سید ذوالفقاری، کمال شبخیز، بابک شعبانی، هوشنگ صباغ شمس، محمد علیپور شهیر، حامد خلیلی فائزی، رامین فرزبود، رضا فلاحی مطلق، وحید فلاحی مطلق، صابر قاضی، مصطفی قربان‌پور طاهری، علیرضا گرنگاهی، نسرین گرنگاهی، ملیحه محمد خانلو و علیرضا ناجیان هستند.

 نفرات برتر این جشنواره به مرحله کشوری که از طرف سازمان بسیج هنرمندان در بوشهر برگزار خواهد شد، معرفی می‌شوند و آیین اختتامیه جشنواره، افتتاح نمایشگاه آثار و اهدای جوائز نفرات برتر جشنواره در مرحله استانی در بهمن ماه 90 انجام خواهد شد که زمان دقیق آن به زودی از طرف دبیرخانه جشنواره اعلام می‌شود.

راه شهدای علم و فناوری را ادامه خواهیم داد

دانشگاهیان پیام‌نور بناب امروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند: جامعه علمی کشور بار دیگر داغدار عزیزی شد که نشان از سخت‌کوشی و تلاش در راه حقیقت بود،شهید مصطفی احمدی روشن گام در راهی گذاشته بود که پیش از او شهیدان علی‌محمدی و شهریاری در آن مسیر داشته‌های خود را فدا کرده بودند و وی نیز به حق رهروی خوب بود.

بخش دیگری از این بیانیه می‌افزاید: دشمنان قسم خورده نظام این بار نیز با ترس و وحشت از رشد و بالندگی یک ملت آزاده، دست به یک اقدام وحشیانه دیگر زدند و بار دیگر عجز و ناتوانی خود را به تمام جهانیان نشان دادند.

در این بیانیه تأکید شده است: این کوردلان نمی‌دانند که ملت ایران و در رأس آنها دانشگاهیان کشور با خون خود با آرمان‌های این نظام مقدس عهد و پیمان بسته و از آن با نثار جان خود حراست خواهند کرد.

همچنین این بیانیه تصریح می‌کند: دشمنان نظام جمهوری اسلامی چنین تصور می‌کنند اگر شخصیت‌هایی چون «علی‌محمدی، شهریاری و احمدی روشن‌ها» را از ملت ایران بگیرند، مردم ایران از ادامه مسیر پیشرفت و تعالی خود باز خواهند ماند.

در بخش پایانی این بیانیه بیان شده است: ما اساتید، کارکنان، دانشجویان و بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور مرکز بناب شهادت متفکر شهید مصطفی احمدی‌روشن را به محضر امام عصر(عج)، مقام معظم رهبری، مردم شریف ایران و به خصوص جامعه دانشگاهی کشور تسلیت عرض کرده و اعلام می‌کنیم که تا پای جان در مسیر آرمان‌های والای شهدا خواهیم ماند و تأکید می‌کنیم که چنین اقداماتی قطعاً تلاش و همت ما دانشگاهیان را در این عرصه مضاعف خواهد کرد و با افتخار در مسیر جهاد علمی کشور ثابت‌ قدم بوده و با عزت و اقتدار راه شهدای علمی و فناوری را ادامه خواهیم داد./935/د101/س

ارسال نظرات