۱۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۱۲۰۵۸۱

نماینده آیت الله سیستانی بر لزوم برخورد قاطع با تروریست ها تاکید کرد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کربلا برخورد قاطع و محکم دولت و دستگاه های امنیتی با تروریست ها را خواستار شد.
سيد احمد صافي نماينده آيت الله سيستاني
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد صافی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کربلا که در حرم مطهر امام حسین (ع) برگزار شد انفجارهای تروریستی علیه زائران حسینی در برخی شهرهای عراق را به شدت محکوم کرد و گفت: انفجارهای روز گذشته با هدف متشنج تر کردن اوضاع کشور انجام گرفت و باید نسبت به تکرار جنایت های مشابه علیه عزادارانی که با پای پیاده برای شرکت در مراسم اربعین حسینی در حرکت هستند، هوشیار بود.

وی افزود: عاملان جنایت روز گذشته افرادی کینه توز هستند که می خواهند جمع کثیری از شهروندان بی گناه را به خاک و خون بکشند و در این راه از هیچ شیوه و روشی دریغ نمی کنند.

حجت الاسلام صافی مذاکره و گفت و گو با جنایتکاران را بی فایده توصیف کرد و اظهار داشت: گفت وگو با کسانی که به شیوه های مختلف در پی کشتار مردم بی گناه هستند هیچ فایده ای ندارد و باید با آنان به گونه ای مقابله شود که جرات تکرار چنین جنایت هایی را نداشته باشند.

نماینده آیت الله صافی دستگاه های امنیتی را به محافظت از جان زائران حسینی دعوت کرد و اظهار داشت: دستگاه های امنیتی موظفند تا تدابیر ویژه ای را برای محافظت از جان زائران اباعبدالله الحسین (ع) و ملت عراق اتخاذ کنند و اجازه ندهند تا تروریست ها با جان مردم بازی کنند.

وی گروه های سیاسی را به پایان دادن اختلافات میان یکدیگر فراخواند و تاکید کرد: سیاستمداران باید توجه و اهتمام ویژه ای به ملت داشته باشند و مشکلات و بحران کنونی را با گفت و گو و تفاهم پشت سر بگذارند و به اختلافات خود پایان دهند.

سید احمد صافی ادامه داد: گروههای سیاسی باید با ابراز محبت و همبستگی میان یکدیگر، اطمینان خاطر و احساس امنیت را به ملت منتقل کنند. ملت عراق این استحقاق را دارد که گروه های سیاسی برای آنها با یکدیگر متحد شده و به اختلافات پایان دهند.

خطیب جمعه کربلا اهتمام دولت و شوراهای استانی به شرکت کنندگان در مراسم اربعین حسینی را خواستار شد و بیان داشت: دولت و حکومت های محلی باید به زائرانی که با پای پیاده به سوی کربلا در حرکت هستند، اهتمام خاصی داشته باشند و امکانات امنیتی، بهداشتی و نقل آنان را فراهم سازند.

گفتنی است در حملات تروریستی که روز گذشته در شهرهای صدر، کاظمین و بطحاء در استان ذی قار علیه زائران شیعه ای که به صورت پیاده برای مشارکت در مراسم عزاداری اربعین حسینی در حال پیاده روی به سوی کربلا بودند، رخ داد 67 تن شهید و بیش از 138 تن دیگر زخمی شدند.

یک عامل انتحاری با بستن کمربند انفجاری، خود را در کاروان زائرانی که در حال توزیع غذا و خدمات به زائران در منطقه البطحاء بود، منفجر کرد که در پی آن 38 زائر شهید و 72 تن دیگر زخمی شدند.

انفجارهای دیگری نیز در شهرهای بغداد، شهرک صدر و کاظین رخ داد که در پی آن جمعی از زائران حسینی به خاک و خون کشیده شدند./980/ب901/گ
ارسال نظرات