۱۰ دی ۱۳۹۰ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۱۲۰۱۹۵
به دعوت علمای شیعه؛

نماز جماعت ظهر و عصر در یکی از مساجد ویران شده بحرین برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ شهروندان بحرینی به درخواست علمای شیعه این کشور لبیک گفته و نماز جماعت ظهر و عصر را در مسجد امیر محمد البریغی اقامه کردند.
نماز جماعت در مسجد امير محمد البريغي بحرين نماز جماعت در مسجد امير محمد البريغي بحرين نماز جماعت در مسجد امير محمد البريغي بحرين نماز جماعت در مسجد امير محمد البريغي بحرين نماز جماعت در مسجد امير محمد البريغي بحرين نماز جماعت در مسجد امير محمد البريغي بحرين نماز جماعت در مسجد امير محمد البريغي بحرين نماز جماعت در مسجد امير محمد البريغي بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، بیش از هزار و پانصد تن از شیعیان بحرین، ظهر امروز به فراخوان علمای شیعه این کشور مبنی بر اقامه نماز جماعت در مسجد تاریخی ویران شده امیر محمد البریغی لبیک گفته و نماز جماعت ظهر و عصر را به امامت حجت الاسلام سید مجید المشعل، رئیس شورای اسلامی علمای بحرین برگزار کردند.

در این نماز جماعت که تعدادی از علمای شیعه نیز در صف آن حضور داشتند، بیش از 1500 نمازگزار حضور یافته و نماز جماعت را در این مسجد تاریخی که در دوران سلامت ملی آل خلیفه تخریب شده بود، اقامه کردند.

نمازگزاران که به فراخوان علمای شیعه مبنی بر برگزاری نماز جماعت در این مسجد و حمایت از مساجد ویران شده در این مسجد حضور یافتند، پس از اقامه نماز جماعت به حصار کشی نمادین مسجد پرداخته و بر لزوم بازسازی همه مساجد تخریب شده تاکید کردند.

حجت الاسلام سد مجید مشعل نیز در سخنانی که پس از برگزاری نماز جماعت ایراد کرد درباره حضور نمازگزاران در این مسجد گفت: ما در این مسجد حضور یافتیم تا به نظام و جهانیان اعلام کنیم که از مقدسات و حقوق دینی و سیاسی خود دفاع خواهیم کرد. اجتماعمان در این مکان برای نشان دادن مظلومیت ملت بحرین در تخریب مساجدشان انجام گرفته و می خواهیم جهانیان به مظلومیت ما پی ببرند.

وی با اشاره به قدمت مسجد امیر محمد البریغی افزود: بنای مسجد امیر محمد البریغی به پیش از تاسیس این دولت بازمی گردد. تخریب مساجد نمی تواند حکم مسجدیت را از این اماکن بگیرد و احکام شرعی متعلق به مساجد بر روی زمین های آن نیز جاری است.

رئیس شورای اسلامی علمای بحرین بر لزوم ادامه اعتراضات مردمی در این کشور تاکید کرد و اظهار داشت: مشکلات کنونی در بحرین مساله ای کاملا سیاسی است و بحرانی برای این کشور به شمار می آید، ملت تا تحقق کامل خواسته های دینی و سیاسی خود به اعتراضات ادامه می دهند و از مطالبات خود کوتاه نمی آیند.

سید مجید المشعل در پایان سخنان خود از حضور گسترده مردم در این مکان و لبیک گویی به فراخوان علما برای دفاع از مساجد ویران شده، تقدیر و تشکر کرد.

گفتنی است 38 مسجد از مساجد شیعیان بحرین در ماه های از سوی نیروهای امنیتی آل خلیفه و با همکاری نظامیان سعودی به بهانه های واهی ویران شدند./980/ب902/گ
ارسال نظرات