۰۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۱۱۹۸۷۴
در پیامی به پاپ؛

حکیم: گسترش ظلم و فساد بازگشت بشریت به مبانی آسمانی را ضروری ساخته است

خبرگزاری رسا ـ رئیس مجلس اعلای اسلامی در پیامی به پاپ بندیکت شانزدهم، بازگشت بشریت به مبانی ادیان آسمانی را ضروری عنوان کرد.
سيد عمار حکيم و پاپ شانزدهم
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در پیامی که به پاپ بندیکت شانزدهم، رهبر کاتولیک های جهان ارسال کرد فرارسیدن میلاد حضرت مسیح (ع) و سال نوی میلادی را به مسیحیان جهان تبریک گفت و بر لزوم گسترش تلاش ها برای نهادینه شدن فرهنگ همزیستی مسالمت آمیز میان پیروان ادیان مختلف تاکید کرد.

در این پیام آمده است: بنده از طریق این پیام میلاد حضرت مسیح (ع) که پیامبر محبت و صلح در جهان است را به همه مسیحیان جهان تبریک عرض می کنم و از خداوند متعال می خواهم تا صلح و امنیت در این روزهای فرخنده برای همه مردم سراسر جهان تامین شود.

حجت الاسلام حکیم با اشاره به گسترش ظلم و فساد در جهان افزود: ظلم و تجاوز به کرامت و حقوق بشر که هم اکنون جهان را فراگرفته است، بازگشت به مبانی بزرگ آسمانی که از سوی پیامبران برای بشریت به ارمغان آمده را حتمی ساخته است. مبانی آسمانی برای این به زمین نازل شده اند که بشریت در عزت و کرامت انسانیت زندگی کنند و این امر در رسالت حضرت مسیح (ع) و حضرت محمد (ص) کاملا نمایان است.

رئیس مجلس اعلای اسلامی تصریح کرد: انبیا آمدند تا سعادت دنیا و آخرت انسان را محقق سازند و راه خیر و روش های رسیدن به سعادت دو دنیا را برای ما ترسیم کردند، اما هوی و شهوات انسانی آنان را از رسیدن به رسالت روشن و آشکار مورد رضای خداوند متعال بازداشته اند. پیروان مخلص پیامبران و فرستادگان وظیفه دارند تا مردم را به سوی بازگشت جدی به سوی آنچه پیامبران برای بشریت آورده اند، دعوت کنند.

وی بر لزوم گسترش فرهنگ همزیستی مسالمت آمیز تاکید کرد و اظهار داشت: تلاش برای گسترش فرهنگ همزیسیتی مسالمت آمیز میان ملت ها و ادیان مختلف از وظایف مهم و بزرگ ما به شمار می آید، پیروان ادیان در بسیاری از کشورها با یکدیگر به صورت مسالمت آمیز زندگی می کنند و ما وظیفه داریم پیام صلح را به سراسر جهان ارسال کنیم تا همگان به دور از تعصب های بیجا به حیات، خون و کرامت بشریت احترام گذاشته و در کنار هم زندگی کنند.

سید عمار حکیم از جنایت های گروه های تکفیری و تروریستی علیه شهروندان مسیحی در عراق یاد کرد و ادامه د اد: تروریست ها و تکفیری ها جنایت های فراوانی را علیه شهروندان مسیحی در عراق مرتکب شده و ما حرص فراوانی برای حفظ امنیت این شهروندان که قشر بسیار مهمی در کشور به شمار می آیند، داریم.

رئیس مجلس اعلای اسلامی خاطر نشان ساخت: به شما اطمینان می دهم که برادران مسیحی در عراق از امنیت لازم برخوردار خواهند بود و همه تلاش خود را برای تحقق این امر انجام می دهیم./980/ب902/گ
ارسال نظرات