۰۲ دی ۱۳۹۰ - ۲۰:۲۸
کد خبر: ۱۱۹۵۲۵

نماینده آیت الله سیستانی از بی تفاوتی مسوولان نسبت به کشتار عراقی ها به شدت انتقاد کرد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کربلا از بی تفاوتی مسوولان به خون های ریخته شده در عراق به شدت انتقاد کرد.
سيد احمد صافي نماينده آيت الله سيستاني
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد صافی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی، در خطبه های نماز جمعه این هفته کربلا که در حرم مطهر امام حسین (ع) برگزار شد با خانواده شهدای انفجارهای تروریستی روز گذشته بغداد ابراز همدردی کرد و گفت: هنگامی که جنایتی در کشور رخ می دهد شاهد محکومیت آن از سوی سیاستمداران هستیم، این محکومیت ها هیچ سودی در برندارد. محکومیت این جنایت ها از سوی مسوولانی که خود در حکومت هستند تنها به تضعیف همت مسوولان برای پیگیری عوامل این جنایت منجر می شود و این اعتقاد را دارد که با وظیفه خود را با این محکومیت انجام داده و دیگر هیچ وظیفه ای ندارد.

وی افزود: چه کسی مسوول خون های ریخته شده در عراق است و اوضاع کشور تا چه زمانی باید بدین وضعیت باقی بماند؟ مردم در حال حاضر می خواهند دوست را از دشمن تشخیص دهند و این وظیفه مسوولان است که شجاعت به خرج داده و واقعیت ها را به شهروندان بازگو کنند.

حجت الاسلام صافی از عملکرد دستگاه های امنیتی به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: هنگامی که دستگاه های امنیتی از جنایتکاران محافظت می کنند و کسانی را به قدرت می رسانیم که هیچ شایستگی ندارند مشخص است که وضعیت روز به روز بدتر می شود. توجیه برای تبرئه کردن افراد، حمایت شدید از اقدامات غلط و سوق دادن امور به سمت نزاع و درگیری این پیامدها را هم دربر دارد.

نماینده آیت الله سیستانی با اشاره به آزادی جنایتکاران از زندان ها تصریح کرد: متاسفانه ما به دست خودمان کشور را دچار مشکل می کنیم، جنایتکارانی که قاتل ملت هستند به راحتی از زندان خارج می شوند، سیاستمدارانی که قرار است با نظام سیاسی نوین همراه باشند علیه ملت می ایستند و از این افراد که دشمن نظام و درصدد براندازی نظام سیاسی هستند حمایت می کنیم.

خطیب جمعه کربلا بر لزوم اتحاد و یکپارچگی شهروندان و گروه های سیاسی تاکید کرد و ادامه داد: شیعیان، سنی ها و کردها هنگامی که به پست و مقام می رسند باید مذهب و قومیت خود را به فراموشی بسپارند و تنها به فکر خدمت به ملت باشند، ولی تا هنگامی که مسوولان به کرد، شیعه و سنی بودن خود می نازند و به جبهه گیری علیه یکدیگر می پردازند نمی توان به آینده امیدوار شد و شاهد این کشتارها خواهیم بود.

وی وضعیت حقوق بشر در عراق را معکوس خواند و بیان داشت: هیئت های حقوق بشر عراق به جای اینکه به فکر قربانیان باشند از حقوق زندانیان، جنایتکاران و قاتلان دفاع می کنند، کاملا روشن است که کشتار و ذبح شهروندان در پرتو این حقوق بشر ادامه یابد. زمانی که ایتام، بیوه ها و بیماران عراقی به خود می پیچند هیچ کس با آنان ابراز همدردی نمی کند، اما کافی است که کوچکترین خدشه ای به یکی از مسوولان دارد شود آنگاه قیامت برپا می شود.

سید احمد صافی افزود: هنگامی که ثروت های کشور به غارت می رود همه سکوت اختیار می کنند، ولی وقتی که به مسوولان گفته می شود حقوق خود را کاهش دهید آسمان به زمین می رسد. بارها به نمایندگان پارلمان تذکر داده ایم که شما نماینده ملت هستید و باید از حقوق ملت دفاع کنید نه اینکه جلسات مخفیانه برگزار کنید تا به مکاسب مادی دست یابید، بارها از مسوولان خواستیم تا در میان مردم حضور یابند و با درد و رنج آنان آشنا شوند، لیکن آنها در منطقه ای که مورد حمایت کامل است حضور دارند و به هیچ وجه با درد و رنج ملت آشنا نیستند.

نماینده آیت الله سیستانی بر لزوم گفت وگوی جدی میان سیاستمداران تاکید کرد و گفت: بروز انفجارهای تروریستی شدید در بغداد که بلافاصله پس از خروج نیروهای بیگانه رخ داد به شدت مردم را نسبت به آینده بیمناک کرده است، مسوولان نیز همچنان به محکومیت این جنایت می پردازند، محکومیت شما به چه درد ملت می خورد. من از سیاستمداران می خواهم به صورت کاملا جدی به گفت وگو بپردازند و بدانند که مسوول اصلی خون های ریخته شده هستند.

وی احترام به دولت را ضروری دانست و تصریح کرد: احترام دولت باید حفظ شود، ولی خود دولت نیز باید وظایف خود را در قبال ملت انجام دهد، مردم ممکن است نسبت به مشکل مسکن، برق و خدمات عمومی صبر داشته باشند، لیکن نمی تواند نسبت به جان عزیزانشان بی تفاوت باشند.

گفتنی است در 18 انفجار تروریستی که روز گذشته در مناطق غالبا شیعه نشین بغداد رخ داد 68 تن شهید و بیش از 197 تن دیگر زخمی شدند.

کارشناسان اعتقاد دارند هم زمانی این انفجارهای خونین با خروج نیروهای اشغالگر آمریکایی و صدور حکم بازداشت طارق الهاشمی، معاون نخست وزیر عراق به اتهام دست داشتن در جنایت های تروریستی، پیامی آشکار از سوی مخالفان نظام سیاسی عراق برای ناامن جلوه دادن این کشور است./980/ب901/گ
ارسال نظرات