۲۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۱۱۸۸۱۶

جشنواره عکس‌ «‌قاب بیداری‌» در تبریز برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ جشنواره عکس‌«‌قاب بیداری » با هدف نمایش جلوه های بیداری اسلامی به همت بسیج هنرمندان سپاه عاشورای آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد.
نمايشگاه عکس
هادی فایزی، دبیر جشنواره عکس «‌قاب بیداری »، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: این جشنواره هنری با هدف حفظ و انسجام هنرمندان بسیجی، ارتقای سطح آگاهی و بینش هنرمندان، معرفی ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی، ایجاد بستر مناسب برای بروز خلاقیت هنری، ارتقای ارتباط میان هنرمندان عکاس و استعدادیابی از میان جوانان بسیجی برگزار می شود.

وی با بیان این‌که جشنواره در سه بخش «‌انسان و پایداری‌»، «‌آیین و سنن » و «‌انسان و سازندگی‌» برگزار می‌شود، خاطر‌نشان کرد: بیداری اسلامی، حرکت‌های مردم منطقه، حضور در صحنه و تجلیل از مردم به پا‌خاسته، مقاومت اسلامی و استکبارستیزی از جمله موضعات ارائه شده برای بخش انسان و پایداری است.

دبیر جشنواره عکس «‌قاب بیداری » آیین عبادی، اماکن متبرکه، رسوم اقوام، اقوام و مشاغل، جشن‌ها، عزاداری‌ها و بازی‌های محلی را از مضامین قابل ارایه برای بخش آیین و سنن دانست و افزود: مضامین قابل ارایه برای بخش « انسان و سازندگی »، عزم ملی در عرصه اقتصاد، تلاش اقتصادی، تولید هدفمند(صنعتی، کشاورزی و فرهنگی)، مصرف بهینه، اقوام و تولید است.

وی با اعلام اینکه شرکت تمام عکاسان در این جشنواره آزاد است، گفت: هر عکاس می تواند حداکثر هفت قطعه عکس سیاه و سفید و یا رنگی را با عنوان تک عکس در هر موضوع به دبیرخانه جشنواره ارسال کند.

فایزی آخرین مهلت دریافت آثار برای این جشنواره را 15 دی ماه امسال اعلام کرد، ادامه داد: فایل عکس ها باید بر روی لوح فشرده با اندازه اصلی (حداقل باعرض 30 سانتی متر و وضوح dpi 300 و با فرمت jpeg یا tiff به دبیرخانه ارسال و یا تحویل داده شود.

گفتنی است، اختتامیه جشنواره عکس « قاب بیداری » همزمان با دهه فجر در بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد./935/پ203/س
ارسال نظرات