۲۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۱۱۸۸۰۲
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

استکبار جهانی درصدد استحاله فرهنگ عاشورا است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای مدیریت حوزه علمیه آذربایجان شرقی گفت: امروز استکبار جهانی با تمام وجود تلاش می‌کند تا فرهنگ عاشورا و شهادت‌طلبی را با انواع ترفندهای رسانه‌ای و جنگ نرم به استحاله بکشاند.
عزاداري امام حسين ، محرم، عاشورا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام عبدالحمید باقری بنابی، عضو شورای مدیریت حوزه علمیه آذربایجان شرقی امروز در جمع اعضای هیأت‌های مذهبی و عزاداران حسینی تبریز با اشاره به ذلت نظام استکباری و عزت نظام اسلامی اظهار داشت: ملت ایران با الهام از فرهنگ عزت و آزادگی عاشورا، به مرحله‌ای از اقتدار رسیده اند که مقامات نظام کفر درخواست تسلیحات جنگی به غنیمت گرفته شده در کشور را می‌کنند.

وی تسخیر سفارت انگلیس، رسوایی سناریوی ترور سفیر عربستان، دستگیری جاسوسان آمریکایی در کشور و غنیمت هواپیمای بدون سرنشین فوق مدرن را نشانه‌هایی از الطاف خاص الهی به ملت ایران دانست و گفت: اگر در ابتدای انقلاب واقعه طبس رسوایی تاریخی دولت آمریکا را به دنبال داشت، امروز دستیابی به هواپیمای جاسوسی این کشور مستکبر نظام کفر را به تکاپو انداخته است.

عضو شورای مدیریت حوزه علمیه آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که امام حسین(ع) برای احیای اسلام و عمل به فریضه« امربه معروف و نهی از منکر» قیام کرد؛ اظهار داشت: عزاداران باید همواره اهداف امام حسین(ع) را در عزاداری‌های خود مورد توجه قرار دهند.

حجت الاسلام باقری بنابی با تاکید بر اینکه عزاداری های محرم منحصر در دهه اول این ماه نباشد، افزود: عزاداری‌های ایام محرم باید آن‌چنان که شایسته و در شان اسلام بوده و به دور از هرگونه خرافه، افراط و تفریط برگزار شود.

وی با بیان این‌که دشمنان تشیع درصدد به انحراف کشیدن عزاداری‌های مردمی است، تصریح کرد: با برگزاری مراسم‌های سنتی و به دور از پیرایه های نابجا، بایستی فرهنگ عاشورا و عزت و آزادگی زنده نگه داشته شود، تا اهداف امام حسین(ع) بیش از گذشته در جامعه پیاده شود.

عضو شورای مدیریت حوزه علمیه آذربایجان شرقی ادامه داد: اگر امروز استکبار جهانی با تمام وجود تلاش می‌کند تا فرهنگ عاشورا و شهادت‌طلبی را با انواع ترفندهای رسانه‌ای و جنگ نرم به استحاله بکشاند، ریشه در کینه‌ای دارد که استکبار از اسلام ناب محمدی به دل گرفته است.

وی پیروی انقلاب اسلامی در ایران را تلألوء اسلام ناب محمدی در منطقه دانست و خاطر‌نشان کرد: یکی از ارکان فرهنگ عاشورا ایستادگی در مقابل ستمگران و استثمارگران تاریخ است و این با منافع مادی و مطامع دنیوی استکبار جهانی منافات دارد.

حجت الاسلام بنابی در ادامه گفت: تا زمانی که خون حسین در رگ‌های شیعیان جهان جریان دارد، تن به ذلت نخواهند داد، اگر ایران اسلامی در اوج عزت و عظمت و اقتدار قرار دارد ریشه در خون شهیدانی دارد که از مکتب امام حسین‌(ع) الهام گرفتند./935/پ202/س
ارسال نظرات