۲۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۱۱۸۷۷۶
مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی:

حاکمیت اندیشه‌ الهی هدف اصلی وحدت حوزه و دانشگاه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی با اشاره به ضرورت تدوین کتب علوم انسانی و اسلامی در دانشگاه‌ها اذعان داشت: به نظر می‌رسد دانشگاه‌ها در این باره با کندی حرکت می‌کنند.
حجت الاسلام جواد قهرماني، مدير حوزه هاي علميه آذربايجان غربي
حجت الاسلام محمدجواد قهرمانی، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، وحدت حوزه و دانشگاه را ایده‌ای الهی و برآمده از افکار و اندیشه‌های امام خمینی(ره) اعلام کرد و افزود: این مبحث به معنای تلفیق حوزه و دانشگاه و گردهم آوری طلاب و دانشجویان در یک مکان نیست، بلکه هدف حاکمیت افکار و اندیشه های الهی دینی در این دو نهاد علمی دینی کشور است.

وی حوزه و دانشگاه را دو بال نظام اسلامی اعلام کرد که باید در راستای تحقق آرمان‌های انقلاب، اجرای فرامین الهی، احیای شعائر دینی، سعادت و سلامت بشریت تلاش کنند.

خطیب جمعه میاندوآب، حوزه‌های علمیه را مادر معنویت در جامعه اعلام و خاطرنشان کرد: حضور روحانیون در کرسی‌های تدریس دانشگاه‌ها و همچنین فعالیت نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها نشان دهنده همکاری حوزه و دانشگاه است.

حجت الاسلام قهرمانی با اشاره به ضرورت تدوین کتب علوم انسانی و اسلامی در دانشگاه‌ها اذعان داشت: به نظر می‌رسد دانشگاه‌ها در این مورد با کندی حرکت می‌کنند.

وی وحدت حوزه و دانشگاه را از مطالبات مهم رهبر معظم انقلاب خواند و ابراز امیدواری کرد: روزی حوزه بتواند با تدوین کتب علوم انسانی و تولید فکر و اندیشه نیازهای معنوی دانشگاه‌ها را تامین کند و افکار و اندیشه‌های ناب اسلامی را جایگزین اندیشه‌های برگرفته از فرهنگ غرب کند.

به گفته این مسؤول، حوزه علمیه آذربایجان غربی برنامه‌های دراز مدت در دست اجرا دارد تا مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها را از طریق ارائه مقالات علمی و معنوی، حضور پررنگ روحانیت اغنا کند.

حجت الاسلام قهرمانی در ارزیابی عملکرد دفاتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های استان گفت: متأسفانه به دلیل هجمه‌های تبلیغی دشمنان و همچنین بدبینی‌های ایجاد شده نسبت به حوزه های علمیه آنچنان که باید نتوانسته‌اند، موثر واقع شوند.

وی با ابراز تاسف گفت: هنوز شاهد غرب‌گرایی در دانشگاه‌ها هستیم که امیدواریم با حضور هر چه بیشتر روحانیت و تعامل حوزه و دانشگاه بتوانیم دانشگاه‌ها را از نظر معارف اسلامی و دینی سیراب کنیم.

مدیر مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: روحانیت باید ببش از پیش در تحقق وحدت حوزه و دانشگاه ایفای نقش کنند تا شاهد شکوفایی و تعالی هر دو نهاد علمی ـ معنوی در کشور و جهان باشند.

حجت الاسلام قهرمانی با اشاره به مطالبه رهبر انقلاب اسلامی در خصوص برگزاری کرسی های آزاد‌اندیشی در دانشگاه‌ها اظهار داشت: نهادهای فرهنگی و دینی دانشگاه‌ها همچون جهاد دانشگاهی، نهاد نمایندگی رهبری باید نسبت به این اقدام عمل کنند، حوزه نیز در صورت نیاز می‌تواند نیاز این جلسات را به لحاظ استادان فرهیخته تأمین کند./936/ت302/س

ارسال نظرات