۲۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۱۱۷۲۱۶

همایش مشترک ائمه جماعات مساجد پارس‌آباد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش مشترک ائمه جماعات، هیأت امنای مساجد و فرماندهان حوزه های بسیج در پارس آباد در آستانه فرا رسیدن هفته بسیج برگزار شد.
گردهمايي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام حسن باقری، رئیس اداره تبلیغات اسلامی پارس آباد، صبح امروز در این همایش که در حسینیه ثار الله سپاه پارس آباد برگزار شد، اظهار داشت: در اندیشه امام(ره) بسیج نهادی اجتماعی با ابعاد متعدد است که شجره طیبه انقلاب اسلامی بوده و شکوفه های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می دهد.

وی با بیان اینکه بسیج متعلق به همه آحاد جامعه است، افزود: از دیدگاه امام راحل در جامعه اسلامی تمام کسانی که به وظیفه فردی و اجتماعی عمل می‌کنند در حقیقت یک بسیجی هستند.

حجت الاسلام باقری با بیان اینکه مساجد به عنوان پایگاهی برای حل و رفع مشکلات و رسیدگی به کلیه امور مسلمین است از ائمه جماعات، هیات امنای مساجد و فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج خواست با تعامل بیشتر با همدیگر برای رفع مشکلات مردم محل تلاش کنند.

وی افزود: مسجد مهم‌ترین و بهترین جایگاه و مقدس ترین مکان برای عبادت و برای رفع تمامی حوائج مسلمین است و مسجد به عنوان یک نهاد اداری و تجاری نیست بلکه نهاد مردمی، معنوی و الهی کار آمد است و نیاز به برنامه ریزی از سوی متولیان امور مساجد دارد.

حجت الاسلام باقری در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت روز مباهله، اظهار داشت: ماجرای تاریخی مباهله روز حقانیت اسلام در اثبات حقیقت رسالت پیامبر(ص) است، این روز مقام با عظمت اهل بیت(ع) را به همه فهمانید و حضرت علی(ع) را نفس پیامبر(ص) معرفی کرد.

وی افزود: نجرانیان با توجه به صدق پیامبر‌(ص) از مباهله و عذاب الهی وحشت کردند و سر باز زدند، اما پیامبر‌(ص) آمادگی خود را اعلام کرد و حقانیت اسلام نزد همگان ثابت شد، موقعیت حساس مباهله این بود که نجرانیان شکست علمی و اعتقادی خود را مشاهده کردند./935/پ203/س
ارسال نظرات