۲۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۱۱۶۷۰۵
یکی از علمای سنی عراق:

تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب شرم آور است

خبرگزاری رسا ـ رئیس مجمع علمای اهل سنت عراق، تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب را اقدامی شرم آور توصیف کرد.
شيخ خالد الملا رئيس هيئت علماي اهل سنت عراق
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ خالد عبدالوهاب الملا، رئیس مجمع علمای اهل سنت جنوب عراق در پیامی تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب را به شدت محکوم و این اقدام را شرم آور عنوان کرد.

در این پیام آمده است: مواضع اتحادیه عرب در قبال امت اسلامی برای همگان آشکار شده است و دوگانگی معیار این اتحادیه در قبال مساله بحرین که بسیار خجالت آور بود و از ایستادن در کنار این ملت که از حقوق طبیعی و آزادی فطری خود دفاع می کنند خودداری کرد، دلیل روشنی بر اثبات این مدعاست.

شیخ خالد الملا افزود: شهروندان بحرینی بدون توجه به انگیزه های قیام و وابستگی های مذهبی در روز روشن به قتل می رسند، ولی اتحادیه عرب هیچ واکنشی نسبت به این جنایت ها انجام نداده و در مقابل، موضعی علیه سوریه می گیرد که به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و نشان داد که نگاه واقع بینانه ای به پرونده سوریه ندارد.

رئیس مجمع علمای اهل سنت با اشاره به اینکه این تصمیم اتحادیه عرب با فشارهای خارجی همراه بوده است تصریح کرد: ما از اراده ملت های عربی حمایت می کنیم، ولی حضور افراطی ها در خیابان های سوریه که به شدت در پی ملتهب کردن اوضاع این کشور هستند را محکوم می کنیم.

وی ادامه داد: تصمیم اتحادیه عرب مبنی بر تعلیق عضویت سوریه در این اتحادیه کاملا بر اساس برنامه های بیگانگان و با هدف کاشتن بذر فتنه مذهبی در جوامع عربی انجام گرفته است.

الملا حکومت بحرین را به توجه به خواسته های ملت دعوت کرد و اظهار داشت: حکومت بحرین باید به ملت خود توجه داشته باشد و به اراده آنان اهمیت بدهد و بداند که افزایش خشونت علیه مردم نمی تواند بقای آنان در قدرت را تضمین کند.

در بخش پایانی این بیانیه تاکید شده است: اتحادیه عرب نباید به حامی آشوبگری و افراطی گری مبدل شود و به این اتحادیه متذکر می شوم که سوریه از بازوهای اصلی مقامت در برابر توطئه های صهیونیستی و حامی مقاومت اسلامی در فلسطین و حزب الله لبنان است.

گفتنی است اتحادیه عرب در نشست فوق العاده وزیران خارجه این اتحادیه که روز گذشته در مقر اتحادیه در قاهره برگزار شد، تعلیق عضویت سوریه در این اتحادیه را اعلام و از کشورهای عربی خواست تا سفیران خود را از دمشق فراخوانند./980/ب902/گ
ارسال نظرات