۱۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۱۱۶۲۸۹

یکی از علمای کربلا ملت بحرین را به الگو گرفتن از شهدای عاشورا دعوت کرد

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای شهر مقدس کربلا، انقلابیون بحرینی را به الگو گرفتن از شهدای کربلا دعوت کرد.
سيد هادي مدرسي از علماي کربلا
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید هادی مدرسی از علمای شهر کربلا در پیامی با اشاره به نزدیکی فرارسیدن ماه محرم، ملت بحرین را به الگو گرفتن از نهضت امام حسین (ع) و ادامه اعتراضات دعوت کرد.

در این پیام آمده است: آنچه هم اکنون در بحرین می گذرد، ملت قلع و قمع می شوند، شهروندان در زندان بسر می برند، نظامیان با همکاری اشغالگران به کشتار مردم می پردازند و ظالمان به ظلم و ستم مشغول هستند، نمادی از حادثه عاشوراست و ملت بحرین هم اکنون به قهرمانان کربلای این کشور مبدل شده اند.

آیت الله مدرسی افزود: زنان بحرینی نیز هم اکنون از حضرت زینب (س) الگو گرفته و با صبر و مقاومت و به چالش کشیدن نظام آل خلیفه به مبارزه با دشمنان دین و ملت می پردازند.

این عالم شیعه بر لزوم ارتباط انقلاب بحرین با نهضت حسینی تاکید کرد و اظهار داشت: انقلاب بحرین باید به کشتی امام حسین (ع) مرتبط باشد و شهروندان این کشور در هر گوشه ای از ظلم هایی که علیه ملت انجام می شود و گوشه ای از مظلومیت اباعبدالله (ع) است فریاد برآورند و به ظلم های آل خلیفه که امتداد ظلم بنی امیه است اعتراض کنند و این فرصت تاریخی را از دست ندهند.

وی تصریح کرد: شهروندان بحرینی درس شجاعت را از امام حسین (ع)، درس عدم اهتمام به مرگ را از حضرت علی اکبر(س)، درس شهامت را از اباالفضل (س) و درس استقامت را از حضرت زینب (س) و سایر زنان و کودکان قافله کربلا بیاموزند. امام حسین (ع) خط قرمزها را برای جهانیان نمایان ساخت و به مردم نشان داد که باید در برابر متجاوزان به این خط قرمز ایستاد و خط عدالت و آزادی و زندگی کریمانه را در پیش گرفت.

سید هادی مدرسی انقلاب ملت بحرین را انقلابی مظلوم عنوان کرد و ادامه داد: انقلاب ملت بحرین انقلاب مظلومی است که هیچ یار و یاوری ندارد و ملتی بی دفاع در برابر طاغوت گرانی مسلح و کینه توز قرار گرفته اند. ملت بی دفاع بحرین باید به سلاح صبر و شجاعتی که امام حسین (ع) بوسیله آنها پیروز شد تمسک جویند و تا پیروزی کامل از این سلاح جدا نشوند.

این عالم عراقی خطاب به انقلابیون بحرینی بیان داشت: پرچمی که هم اکنون برافراشته اید همان پرچمی است که سرور و سالار شهیدان در کربلا حمل کرده بود، شمشیری که علیه شما از نیام درآمده است همان شمشیری است که دشمنان اسلام علیه پیامبر (ص) استفاده کردند، آتشی که میدان اللولوه را فراگرفت همان آتشی بود که خیمه های خاندان اهل بیت (ع) را سوزاند. امروزه شما در جایگاه عاشوراییان قرار گرفتید، پس به اعتراضات خود ادامه دهید و از حقوق و آزادی های خود دفاع کنید.

وی بر لزوم وحدت ملت بحرین تاکید کرد و گفت: شهروندان بحرینی باید هیئت های عزاداری را در سراسر کشور به حرکت درآورند و از شعار «هیهات منا الذله» و «الشعب یرید اسقاط النظام» غافل نشوند و با وحدت و یکپارچگی در برابر دشمن ایستادگی کنند./980/ب902/گ
ارسال نظرات