۱۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۱۱۶۱۸۲
شیخ الازهر:

تسریع در شهرک سازی واکنشی در قبال عضویت فلسطین در یونسکو است

خبرگزاری رسا ـ شیخ الازهر مصر تصمیم سران رژیم صهیونیستی مبنی بر تسریع در شهرک سازی را واکنشی در قبال عضویت فلسطین در یونسکو خواند.
شيخ الازهر مصر
به گزارش خبرگزاری رسا، احمد الطیب، شیخ الازهر مصر در پیامی از تصمیم رژیم صهیونیستی مبنی بر افزایش و تسریع در ساخت شهرک های یهودی در کرانه باختری به شدت انتقاد کرد.

شیخ الازهر با اشاره به حق کامل فلسطینی ها در تاسیس دولت مستقل گفت: مقامات صهیونیست ها به خوبی می دانند که نمی توانند در برابر حق مشروع فلسطین در تاسیس دولتی مستقل به پایتختی قدس شریف ایستادگی کنند و به همین دلیل است که در برابر عضویت کامل فلسطین در یونسکو واکنش نشان داده و تصمیم به تسریع در روند شهرک سازی کرده اند.

احمد الطیب تصمیم این رژیم مبنی بر تسریع در روند شهرک سازی را واکنشی به عضویت کامل فلسطین در سازمان یونسکو عنوان کرد.

وی صهیونست ها را خشونت طلب عنوان کرد و اظهار داشت: رژیم صهیونیستی به هیچ وجه در صدد برقراری صلح در منطقه نیست و همواره در تلاش است تا ثبات در منطقه را مورد هدف قرار داده و تسریع در شهرک سازی نیز در همین چهارچوب انجام می گیرد.

شیخ الازهر این اقدام را مبارزه طلبی آشکار صهیونیست ها با جامعه جهانی و سنگ اندازی در راه تحقق صلح در منطقه خواند.

گفتنی است سازمان تربیتی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) در نشست روز گذشته خود به عضویت فلسطین به عنوان عضو کامل این نهاد رای مثبت داد.

107 کشور جهان با پیوستن فلسطین به یونسکو موافقت کرده و 14 کشور از جمله آمریکا، کانادا و آلمان با این امر مخالفت کردند و 52 کشور دیگر نیز رای ممتنع دادند.

عضویت فلسطین در یونسکو با خشم و نگرانی شدید آمریکا و صهیونیست ها مواجه شد به طوری که آمریکا در واکنش به تصویب عضویت فلسطین، کمک های مالی اش به این نهاد را قطع کرد./980/ب902/گ
ارسال نظرات