۱۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۰۳۱
شیخ الازهر:

عضویت فلسطین در یونسکو مقدمه ای برای برپایی دولت مستقل است

خبرگزاری رسا ـ شیخ الازهر مصر عضویت فلسطین در یونسکو را مقدمه ای برای تاسیس دولت مستقل توصیف کرد.
احمد الطيب شيخ الازهر مصر
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ احمد الطیب، شیخ الازهر مصر در بیانیه ای از عضویت کامل فلسطین در سازمان یونسکو ابراز خرسندی کرد و این امر را پیروزی بزرگی برای این ملت مظلوم خواند.

در این بیانیه آمده است: پذیرش رسمی دولت فلسطین از سوی سازمان یونسکو مقدمه ای برای عضویت کامل در سازمان ملل است و نشان می دهد که جهان به هرآنچه در فلسطین رخ می دهد و تجاوز و ظلم هایی که به ملت مظلوم این کشور انجام می گیرد آگاه و واقف بوده و زمان برپایی دولت فلسطین فرارسیده است.

شیخ الازهر از نقش کشورهای اسلامی در عضویت فلسطین در یونسکو تقدیر کرد و افزود: دولت های عربی و اسلامی نقش پررنگی در عضویت فلسطین در یونسکو داشتند، همچنین نباید از تلاش کشورهای آفریقایی، آمریکایی لاتین و فرانسه در این راه غافل شد. این کشورها در کنار ملت مظلوم فلسطین ایستادند و به نظر می رسد که عصر نوینی برای خدمت به بشریت و ملت های ستم دیده در حال آغاز است.

احمد الطیب با انتقاد شدید از مواضع برخی کشورها در قبال رژیم صهیونیستی تصریح کرد: آمریکا و حکومت هایی که از اشغالگران صهیونیست حمایت می کنند باید در مواضع خود تجدید نظر کرده و از مساله فلسطین که مهم ترین مساله جهان است حمایت کنند و با جدیت، مسوولیت پذیری و انصاف از افزایش درد و رنج ملت فلسطین جلوگیری کنند و به معیارهای دوگانه خود در قبال کشورهای عربی و اسلامی پایان دهند.

وی بر حمایت کامل الازهر از مساله فلسطین تاکید کرد و اظهار داشت: حمایت های بی دلیل برخی کشورها از رژیم صهیونیستی به گسترش روحیه کینه و ناامیدی در جهان منجر می شود، الازهر همواره از ملت مظلوم فلسطین حمایت کرده و برپایی دولت مستقل فلسطین را حق این ملت می داند.

گفتنی است سازمان تربیتی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) در نشست روز گذشته خود به عضویت فلسطین به عنوان عضو کامل این نهاد رای مثبت داد.

107 کشور جهان با پیوستن فلسطین به یونسکو موافقت کرده و 14 کشور از جمله آمریکا، کانادا و آلمان با این امر مخالفت کردند و 52 کشور دیگر نیز رای ممتنع دادند.

عضویت فلسطین در یونسکو با خشم و نگرانی شدید آمریکا و صهیونیست ها مواجه شد به طوری که آمریکا در واکنش به تصویب عضویت فلسطین، کمک های مالی اش به این نهاد را قطع کرد./980/ب902/گ
ارسال نظرات