۲۷ مهر ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۱۱۵۱۴۲
مفتی برجسته شیعه در لبنان:

سرنگونی سوریه به معنای سرنگوی تمامی اعراب است

خبرگزاری رسا ـ مفتی برجسته شیعه در لبنان هدف از هجوم بین المللی علیه سوریه را به آشوب کشاندن سرتاسر منطقه دانست و سرنگونی این کشور را برابر با سرنگونی تمامی اعراب.
شيخ احمد قبلان
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ احمد قبلان، مفتی برجسته شیعه در لبنان، روز گذشته با انتقاد از بیانیه اخیر اتحادیه عرب پیرامون حوادث سوریه، این بیانیه را همسو با هجوم غرب به رهبری آمریکا علیه این کشور دانست و گفت: هدف از این حمله ها نه تنها سرنگونی سوریه که کشاندن سرتاسر منطقه به گرداب فتنه و آشوب است.

وی از سران عرب خواست که سیاست شترمرغی خود را کنار بگذارند و رویکردی دور از تعصب و تنگ نظری در خصوص رخدادهای منطقه به ویژه در سوریه داشته باشند و افزود: سرنگونی سوریه به معنای سرنگوی تمامی اعراب و در نتیجه بر باد رفتن دولت ها و به غارت رفتن ثروت های آنها و گرفتار شدنشان در فتنه های بی پایان است.

شیخ احمد قبلان از سوی دیگر لبنانی ها را به همبستگی و همکاری با یکدیگر و تلاش جدی برای کاستن فشارها و گذر از مرحله دشوار کنونی فراخواند و گفت: در شرایط کنونی نیازمند درایت و خردمندی بیشتری برای پشت سر گذاشتن مرحله کنونی و دستیابی به راه حل های مناسبی برای مشکلات سیاسی و اقتصادی کشور هستیم.

وی همچنین با تبریک آزادی اسیران فلسطینی از زندان های رژیم صهیونیستی، گفت: پس از سال ها تجربه و جنگ های سخت با دشمن صهیونیستی به این اطمینان رسیدیم که سازش و مذاکره با این رژیم بی فایده است و تنها ابزار سودمند در داد و ستد با او مقاومت است و تنها با مقاومت شرافتمند است که فلسطین آزاد خواهد شد و حقوق و کرامت پایمال شده خود را باز خواهد یافت.

گفتنی است که شامگاه گذشته در مرحله نخست اجرای توافق جنبش حماس و رژیم صهیونیستی پیرامون مبادله هزار و بیست و هفت اسیر فلسطینی در برابر یک اسیر صهیونیست، چهارصد و هفتاد و هفت اسیر فلسطینی آزاد شدند و به آغوش ملت و خانواده های خود بازگشتند و فلسطین را غرق سرور و شادی کردند.

مرحله دوم این مبادله که با میانجی گری مصر و آلمان صورت می گیرد قرار است دو ماه دیگر به اجرا درآید که طی آن پانصد و پنجاه اسیر دیگر فلسطینی از زندان های رژیم صهیونیستی آزاد خواهند شد./981/ب902/گ
ارسال نظرات