۲۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۱۱۵۱۲۶
یکی از رهبران مجلس اعلای عراق:

مساجد عربستان به پادگان نظامی تروریست ها مبدل شده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده پارلمان عراق تاکید کرد که برخی از مساجد عربستان سعودی به پادگان تروریست ها مبدل شده است.
باقر الزبيدي از رهبران مجلس اعلاي اسلامي عراق
به گزارش خبرگزاری رسا، باقر الزبیدی، از رهبران مجلس اعلای اسلامی عراق، روز گذشته در گفتگویی تلویزیونی، با اشاره به پشتیبانی عربستان سعودی از سلفی ها در سوریه، نسبت به درگیری های آینده افرادی که آنان را "مهاجمان جدید از کشور همسایه " نامید با دولت عراق، هشدار داد.
وی با تاکید بر اینکه برخی از مساجد عربستان به پادگان آموزش نظامی تروریست ها مبدل شده است گفت: مساجدی در شهرهای عربستان نظیر ریاض، مکه و جده وجود دارند که در آن نیروهای تروریست آموزش می بینند تا علیه دولت سوریه اقدامات نظامی انجام دهند.

الزبیدی نسبت به تلاش عربستان جهت روی کارآمدن سلفی گرایان در سوریه هشدار داد و تصریح کرد: عربستان به شدت در تلاش است تا نظام بشار اسد را سرنگون ساخته و سلفی گرایان را به قدرت برساند. هدف سلفی ها نیز پس از به دست گرفتن قدرت در سوریه، برانداختن حکومت شیعیان در عراق خواهد بود و این مسأله ای که برای آن تلاش می کنند.

نماینده پارلمان عراق، عربستان را به ضربه زدن به مذاهب مختلف اسلامی متهم کرد و گفت: اطلاعاتی وجود دارد مبنی بر این که عربستان سعودی با هزینه های فراوان و اقدامات ضد فرهنگی در پی ضربه زدن به مذاهب و فرقه های دیگر است.

وی در پایان نسبت به سقوط دولت سوریه هشدار داد و افزود: اگر نظام جدیدی در سوریه به قدرت برسد، بدون شک اهل تسنن را نیز نشانه خواهد گرفت و ضمن ارتباط با القاعده در انبار، موصل و دیگر مناطق باعث ایجاد جنگ میان عراق و افراد تازه به قدرت رسیده سوریه خواهد شد./980/ب902/گ
ارسال نظرات