۲۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۱۱۴۸۸۹
نماینده آیت الله سیستانی:

فرهنگ اهتمام به بیت المال باید نهادینه شود

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه شهر مقدس کربلا بر لزوم نهادینه شدن فرهنگ اهتمام به بیت المال تاکید کرد.
سيد احمد صافي نماينده آيت الله سيستاني
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد صافی، نماینده آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه روز گذشته شهر مقدس کربلا که در حرم مطهر امام حسین (ع) برگزار شد ضمن انتقاد از عملکرد دستگاه های امنیتی عراق، از مسوولان امنیتی کشور خواست مسوولیت خود را برای حفظ امنیت به درستی انجام دهند تا ملت عراق شاهد ترور و هدر رفتن اموال عمومی نباشند.

وی با اشاره به عملیات های تروریستی اخیر، از عدم پاسخگویی مسوولان امنیتی در قبال پسرفت امنیتی به شدت انتقاد کرد و از آنان خواست به جای فرار از پاسخگویی، وظیفه خود را در قبال ملت انجام دهند.

حجت الاسلام کربلایی مرحله کنونی و آینده عراق را بسیار حساس توصیف کرد و گفت: باید افرادی که از تروریسم ها پشتیبانی می کنند، معرفی شوند و با مطالعات دقیق و بررسی های پیچیده راهکار امنیتی مطمئنی ارائه شود تا عراق از وضع موجود خارج شود.

نماینده آیت الله سیستانی پیشگیری از این گونه اقدامات را توسط نیروهای امنیتی خواستار شد و تأکید کرد: قانون، فصل الخطاب است و همگان وظیفه دارند به قانون که مورد تایید ملت است احترام بگذارند. مسوولان که در صدر امور اجرایی قرار دارند بیشتر از سایرین باید به این امر پایبند بوده و از دور زدن و بی اعتنایی به قانون به شدت پرهیز کنند.

وی بر لزوم نهادینه شدن فرهنگ حفظ بیت المال تاکید کرد و اظهار داشت: فرهنگ حفظ بیت المال باید در میان همه ملت به خصوص در میان مسوولین و اطرافیان آنان گسترش یابد و با بررسی های دقیق مقدار اموال هدر رفته شناسایی و متجاوزان به اموال بیت المال مجازات شوند./980/ب902/گ
ارسال نظرات