۲۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۱۱۴۸۵۲
خطیب جمعه نجف:

بیداری اسلامی تا ظهور امام زمان ادامه می یابد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف اشرف بر ادامه بیداری اسلامی تا ظهور حضرت ولیعصر (عج) تاکید کرد.
سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی، خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد بر لزوم خروج کامل اشغالگران آمریکایی در پایان سال جاری میلادی تاکید کرد و گفت: توافقنامه امنیتی میان بغداد و واشنگتن باید به صورت کامل اجرا شود و همه نیروهای آمریکایی در پایان سال 2011 میلادی از خاک عراق خارج شوند.

وی نسبت به ادامه حضور تعدادی از نیروهای آمریکایی به عنوان مربی نظامی را محکوم کرد و افزود: باقی ماندن 5000 نظامی آمریکایی به عنوان مربی نظامی که بنابه درخواست این کشور انجام خواهد گرفت اشغالگری جدیدی است و از دولت عراق می خواهیم تا به این پیشنهاد، پاسخ منفی بدهد.

حجت الاسلام قبانچی تصریح کرد: اجبار عراق به ادامه حضور چند هزار نیروی امنیتی در پایگاه های نظامی ویژه به هیچ وجه قابل پذیرش نیست و از گروه های سیاسی انتظار داریم که به شدت در برابر این خواسته ایستادگی کنند و اگر این اقدام را انجام داند مطمئنا به پیروزی خواهند رسید.

خطیب جمعه نجف اظهار داشت: ما با حضور نیروهای بیگانه، مربیان نظامی، پایگاه های نظامی و ادامه حضور نیروهای آمریکایی به بهانه های مختلف مخالفت هستیم.

وی نسبت به پسرفت امنیتی در عراق ابراز نگرانی کرد و ادامه داد: افزایش انفجارهای تروریستی، ترور علما و شیوخ عشایر و همچنین افزایش بمب های دست ساز در نجف اشرف که به پدیده ای روزانه تبدیل شده است نگرانی های فراوانی را بوجود آورده و بر مسوولان دستگاه های امنیتی لازم است به بررسی این پسرفت امنیتی بپردازند.

سید صدرالدین قبانچی با اشاره به کشف قبرهای دسته جمعی در الانبار عراق تاکید کرد: بر اساس خبرهای منتشر شده، بیش از 5000 تروریست تونسی در سال 2003 میلادی به عراق آمدند تا به کشتار ملت بپردازند. همگان باید نسبت به پیروان نظام سابق، اعضای القاعده و گروه های تکفیری برحذر باشند و دست آنان را ببرند.

عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی از تعطیلی جلسات پارلمان به دلیل سفر نمایندگان به حج به شدت انتقاد کرد و بیان داشت: بیش از 100 نماینده پارلمان برای ادای اعمال حج به عربستان سفر کرده اند تا جلسات پارلمان به مدت 40 روز تعطیل شود. صدها ماده قانونی که به بحث و بررسی نیازمندند به دلیل تعطیلی پارلمان به تعویق می افتد و مطئمنا این امر مورد رضایت ملت نیست، نمایندگان باید بدانند که اگر در راه خدمت به ملت تلاش کنند بیشتر مورد رضایت خداوند قرار خواهد گرفت.

وی از گسترش اعتراضات مردمی در عربستان یاد کرد و گفت: بادهای تغییر به عربستان سعودی نیز رسیده است و مقامات در حال سرکوب راهپیمایی و افزایش زندانیان هستند، آل سعود باید بداند قلع و قمع مردم هیچ سودی ندارد و پیروزی از آن ملت ها خواهد بود.

قبانچی بر ادامه بیداری اسلامی تاکید کرد و افزود: سرکوب شهروندان بحرینی از سوی رژیم آل خلیفه و ادامه کشتار مردم در یمن به شدت محکوم است. ما به این راه خود ادامه خواهیم داد تا امام زمان (عج) ظهور کند و جهان را پس از آنکه آکنده از ظلم و ستم شد سراسر عدالت گرداند./980/ب901/گ
ارسال نظرات