۲۱ مهر ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۱۱۴۷۱۸
خطیب جمعه نجف:

هدف علمای دین رساندن اسلام از بین بردن ریشه های مادی گری در جهان باشد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف تاکید کرد که علمای اسلام باید در جهت رساندن اسلام به کاخ سفید و انگلستان تلاش کنند.
سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف ديدار خطيب جمعه نجف با علماي اهل تسنن
به گزارش خبرگزاری رسا،حجت الاسلام سید صدر الدین قبانچی، خطیب جمعه نجف اشرف در دیدار با جمعی از علمای اهل سنت عراق که در دفتر وی برگزار شد با اشاره به نقش علما در خنثی سازی فتنه های مذهبی گفت: علمای مذهبی توانستند راهنمای مردم عراق به سوی وحدت و یکپارچگی باشند و آتش فتنه های مذهبی را خاموش سازند.

وی همچنین افزود: دین که در برابر تهاجم غرب و فرهنگ مادی گرایی با مشکلات شدیدی روبرو شده است و وطن که باید بر پایه کرامت انسانی ساخته شود تا سختی هایی که با آن روبرو است را پشت سر بگذارد، دو امری است که علمای شیعه و سنی را گردهم می آورد. ما وظیفه داریم در برابر هجوم های شدید که از سوی غربی ها به اسلام وارد می شود ایستادگی و به وظیفه اصلی خود به خوبی عمل کنیم.

حجت الاسلام قبانچی بر لزوم ارسال دین اسلام به کاخ سفید تاکید کرد و اظهار داشت: علما و همه ملت های اسلامی باید تلاش کنند تا دین مبین اسلام به کاخ سفید و انگلستان نفوذ کرده و ریشه های مادی گری در جهان را از بین ببرد.

خطیب جمعه نجف برگزاری کنفرانس فلسطین در تهران را یاد آور شد و تصریح کرد: برگزاری این گونه کنفرانس ها و تلاش علما، مراجع و حوزه های علمیه نقش مؤثری در از بین بردن فاصله شیعیان و اهل تسنن داشته است و باعث گسترش روز افزون اسلام در سطح جهان می شود.

وی تاکید کرد: کنفرانس هایی که با حضور علمای شیعه و سنی در نجف اشرف برگزار شد نیز توانست آتش فتنه های مذهبی را خاموش سازد، البته در این میان نمی توان از نقش و تلاش های مجاهدانه مراجع تقلید و حوزه های علمیه غافل شد.

خالد عبدالقادر از علمای سنی حاضر در این دیدار نیز، هدف این هیئت از سفر به نجف را زیارت مرقد امام علی (ع) عنوان و بر عمق علاقه و روابط میان آنان و خاندان اهل بیت (علیهم السلام) تاکید کرد./980/ب902/گ
ارسال نظرات