۱۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۳
کد خبر: ۱۱۴۲۵۸
نماینده آیت الله سیستانی:

خون ملت عراق هیچ ارزشی برای مسوولان ندارد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کربلا تاکید کرد که خون ملت عراق هیچ ارزشی برای مسوولان این کشور ندارد.
شيخ عبدالمهدي کربلايي نماينده آيت الله سيستاني در کربلا
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی، نماینده آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس کربلا که در حرم مطهر امام حسین (ع) برگزار شد از افزایش عملیات تروریستی در عراق ابراز نگرانی کرد و گفت: در حالی که انفجارهای تروریستی در شهرهای مختلف نظیر کربلا، حله و رمادی افزایش یافته و به آمار شهدا، مجروحان، یتیمان و بیوه ها افزوده می شود شاهد بهانه تراشی مسوولان امنیتی و سرپوش گذاشتن بر اشکالات و ناکامی تدابیر خود هستیم.

وی افزود: اظهارات مسوولان امنیتی نیز با یکدیگر اختلاف دارند، به گونه ای که فردی از عواملی سخن می گوید و فرد دیگر، عوامل دیگری را معرفی می کند و بدین صورت است که حقایق این جنایت ها تشخیص داده نمی شوند.

حجت الاسلام کربلایی مسوولان را به شفافیت دعوت کرد و اظهار داشت: مسوولان باید در اعلام عوامل جنایت های تروریستی شفاف و صریح باشند، زیرا رسیدن به عوامل حقیقی این جنایت ها سبب پایان یافتن بحران امنیتی می شود. مسوولان موظفند واقعیت ها را به مردم بازگو کنند و با اظهارات غیرواقعی به سرپوش گذاشتن بر اشتباهات خود نپردازند.

نماینده آیت الله سیستانی تصریح کرد: خون ملت عراق هم اکنون نه تنها به ارزان ترین شی تبدیل شده، بلکه هیچ ارزشی ندارد، شهروندان نیز به مسوولان بی اعتماد شده اند، زیرا همواره پس از بروز انفجار تروریستی شاهد وعده های مسوولان مبنی بر اتخاذ تدابیر ویژه و برخورد قاطعانه با تروریست ها هستیم، ولی همه این وعده ها پس از چند روز به فراموشی سپرده می شوند.

وی بر لزوم فعال شدن دستگاه های اطلاعاتی تاکید کرد و ادامه داد: عراق به دستگاه های اطلاعاتی که مهارت های این حرفه را به خوبی داشته و با تاکتیک های نوین گروه های تروریستی آشنا باشند نیازمند است تا نقشه های تروریست ها را پیش از اجرای آنها ناکام سازند./980/ب902/گ
ارسال نظرات