۱۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۱۱۴۲۲۶
نماینده پارلمان عراق:

دولت آل سعود به خواسته های مردم توجه کند

خبرگزاری رسا ـ یکی از رهبران مجلس اعلای اسلامی عراق تاکید کرد که بادهای تندی در عربستان شروع به وزیدن کرده اند.
سيد فرات الشرع از رهبران مجلس اعلاي اسلامي عراق
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید فرات الشرع از رهبران مجلس اعلای اسلامی و نماینده پارلمان عراق مصاحبه با خبرگزاری این کشور، دولت آل سعود را به پذیرش خواسته های ملت فراخواند.

وی در این باره گفت: آنچه در منطقه الشرقیه عربستان رخ می دهد امری بسیار طبیعی و متمدنانه است و مردم برای مطالبه حقوق از دست رفته خود به راهپیمایی و اعتراض می پردازند.

حجت الاسلام الشرع از سرکوب معترضان در عربستان به شدت انتقاد کرد و افزود: مقامات سعودی باید مسوولیت پذیر باشند و از معترضان حمایت کنند، نه اینکه آنان را به گلوله بسته و به بازداشت شهروندان بپردازند.

نماینده پارلمان عراق تصریح کرد: اعتراضاتی که در عربستان در جریان است را نمی توان بهار نامید، بلکه بادهای تندی است که در این کشور شروع به وزیدن کرده اند.

وی اعتراض را حق مسلم مردم دانست و اظهار داشت: فشار و احساس نادیده گرفته شدن سبب می شود تا مردم به اعتراض جهت دست یابی به حقوق خود روی آورند خصوصا اینکه هم اکنون در عصر دموکراسی و تحولات جوامع عربی قرار گرفته ایم.

سید فرات الشرع تاکید کرد: قیام ملت های عربی را نباید بهار عربی نامید، بلکه بهار انسانی است که در جهت تحقق مطالبات مشروع خود بپا خواسته است./980/ب902/گ
ارسال نظرات