۰۹ مهر ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۵
کد خبر: ۱۱۳۷۷۵
در خطبه های نماز جمعه خوزستان مطرح شد:

لایحه نظارت بر عملکرد نمایندگان آغازی برای توسعه فرهنگ پاسخگویی است

خبرگزاری رسا ـ ائمه جمعه خوزستان در خطبه های نماز جمعه این هفته به موضوعات مختلفی همچون، طرح نظارت بر نمایندگان مجلس، آغاز سال تحصیلی جدید، ازدواج جوانان، ولایت فقیه و مهمترین اهداف جامعه اسلامی اشاره کردند.
ائمه جمعه خوزستان
به گزارش خبرنگاران خبرگزاری رسا در خوزستان، ائمه جمعه خوزستان در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان ها به موضوعات مختلفی همچون، طرح نظارت بر نمایندگان مجلس، آغاز سال تحصیلی جدید، ازدواج جوانان، ولایت فقیه و مهمترین اهداف جامعه اسلامی اشاره کردند.

لایحه نظارت بر عملکرد نمایندگان آغازی برای توسعه فرهنگ پاسخگویی است

حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی، امام جمعه دزفول با اشاره به لایحه طرح نظارت بر عملکرد نمایندگان ابراز داشت: طرح نظارت باید مطلع الفجری باشد که مسؤولان ما در هر جایی که هستند خود را پاسخگو و نظارت پذیر بداند و این کار آغازی برای گسترش فرهنگ پاسخگویی و نظارت پذیری در کشور می باشد.

وی با بیان این که مسؤولان هر کجا که باشند باید قانون گرا باشند، افزود: نمایندگان اگر به دنبال گروه گرایی, زد و بندهای سیاسی و رأی و حزب بازی باشند بی تردید به موکلین و ملت خود خیانت کرده و نتوانسته اند به درستی به وظایف خود عمل کنند.

امام جمعه دزفول با تأکید بر این که اگر نظارت و ضابطه با قاطعیت در دستگاه ها باشد، قضیه نظیر اختلاس که موجب تلخ کامی ملت شده پیش نمی آمد، گفت: در حال حاضر باید در همه کارها نظارت جدی ارگان های نظارتگر باشد.  اگر بر اساس ضوابط و مقررات قانونی و کارشناسی نظارت صورت گیرد جلوی بسیاری از سوء استفاده ها, باند بازی ها و سیاست بازی ها و امور تبلیغی گرفته می شود.

وی تاکید کرد: از سوی مسوولان نباید به مردم وعده ای که قابل اجرا و در توان نیست داده شود زیرا موجب یأس و نومیدی مردم خواهد شد.

مسؤولان با مشارکت یک دیگر اسباب ازدواج را برای جوانان آسان کنند

حجت الاسلام عبدالله محمدی اصفهانی، امام جمعه آبادان، با اشاره به کشتار، شکنجه و زندانی مردم بحرین به ویژه بانوان توسط آل سعود و آل خلیفه در روز های اخیر، گفت: بی شک دیگر این رژیم توان ایستادگی و مقاومت در برابر مظلومان را نخواهد داشت و در این دنیا به سزای اعمال خود خواهد رسید.

وی به روز ملی دختران مصادف با ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) اشاره کرد و گفت: ما این روز را به تمام زنان و دوشیزه گان جامعه اسلامی تبریک می گویم، دختران در بین فرزندان از یک جایگاه برتری قرار دارند چرا که آنان کانون مهر و عاطفه در جامعه هستند.

امام جمعه آبادان به بحث مهم ازدواج جواان از تمام مسؤولان خواست اسباب ازدواج همه جوانان را با مشارکت یک دیگر فراهم کنند. همه باید به عنوان یک تکلیف در امر ازدواج جوانان مشارکت داشته باشند.

کمک کردن به نیازمندان باید با حفظ آبرو انجام گیرد

حجت الاسلام غلامحسین حجتی، امام جمعه موقت خرمشهر، به جشن عاطفه ها اشاره کرد و ابراز داشت: با توجه به این که کمک به نیازمندان در فرهنگ اسلامی و ایرانی ما ریشه دیرینه دارد، این عمل خیر و نیکو را باید با رعایت حفظ آبروی نیازمندان که نسبت به آن سفارش های زیادی شده، انجام گیرد.

امام جماعت مسجد جامع خرمشهر در بخشی دیگر از خطبه های نماز جمعه به آغاز سال تحصیلی و شروع کلاس های حوزه علمیه اشاره کرد و افزود: هیچ چیز در اسلام بالاتر از فراگیری علم نیست و عبادت عالم از عبادات همه بالاتر است.

حجت الاسلام حجتی با بیان این که اثر علم منحصر به یک شخص و یا شهر نیست بلکه بر کل دنیا اثر مثبتی می گذارد، ادامه داد: محبوب ترین انسان ها نزد خداوند انسان هایی هستند که به دنبال تحصیل علم و دانش اند و همچنین کسانی که به این افراد کمک می کنند.

مقام معظم رهبری الهام بخش انقلاب های منطقه


حجت‌السلام عبدالحسین بهبهانی‌پور، امام جمعه هندیجان، با بیان این که ولایت فقیه را پرتوی از ولایت ائمه عصمت و طهارت(ع) است، اظهار داشت: ولایت فقه همان جایگاه امیرالمؤمنین(ع) در حفظ کیان امت اسلامی داشته است را دارد.

وی ادامه داد: امروز به برکت نظام ولایت فقیه، انقلاب اسلامی ایران علاوه بر این که الگویی برای تمامی خیزش های منطقه می باشد، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، رهبر معظم انقلاب نیز الهام بخش حرکت های اسلامی کشورهای عربی هستند.


امام جمعه هندیجان در بخش دیگری به بحث ازدواج اشاره کرد و افزود: باید زمینه ازدواج را برای جوانان فراهم کرده تا آنها بتوانند به سادگی ازدواج کرده و راه را بر گناهان احتمالی ببندند. برخی از خانواده‌ها مهریه سنگینی را برای فرزندان خود قرار می‌دهند که جوانان نمی‌توانند ازدواج کرده و این باعث فساد اخلاقی و اجتماعی در جامعه می‌شود.

عدالت لازمه جامعه اسلامی است

حجت الاسلام عبدالرضا بوعلی، امام جمعه بهبهان، در نخستین نماز جمعه خود در این شهرستان اظهار داشت: هفته دفاع مقدس یادآور هشت سال رشادت ها، ایثارگری ها و جانفشانی های رزمندگان اسلام که همه وجود خود را در راه پاسداری از میهن اسلامی کشورشان وقف کردند.

وی افزود: امروز نیز بر همه ما واجب است که به وظیفه خود که چیزی جز حفظ دستاوردهای آنها نیست به خوبی عمل کرده و نگذاریم خون آن شهیدان والا مقام پایمال شود.

حجت الاسلام بوعلی، در ادامه به لزوم برقراری عدالت در جامعه اشاره کرد و تصریح کرد: عدالت لازمه یک جامعه اسلامی بوده و همه باید در جهت برقراری این مشخصه مهم تلاش کنیم.

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: در جامعه اسلامی ما باید تفاوتی میان غنی و فقیر نبوده و با حکم فرمایی عدالت همه به حقوق واقعی خود دست یابند.

خطیب جمعه بهبهان، در پایان سخنان خود از زحمات و تلاش‌های هفت ساله حجت‌الاسلام شکرالله سلیمانی، امام جمعه سابق بهبهان تقدیر کرد و ضمن تشکر از مردم و مسئولان بهبهان به دلیل استقبال پر شور و گرم از وی ابراز امیدواری کرد با همکاری دوجانبه بیشتر با همه اقشار جامعه و مسئولان این شهرستان، زمینه برای رسیدن بهبهان به جایگاه و حقوق واقعی خود فراهم شود./9463/پ201/ص
ارسال نظرات