۰۱ مهر ۱۳۹۰ - ۲۳:۰۹
کد خبر: ۱۱۳۳۳۱
نماینده آیت الله سیستانی:

اجرای احکام قضایی علیه جنایتکاران خواسته اصلی ملت است

خبرگزاری رسا ـ نماینده آیت الله سیستانی، اجرای احکام قضایی علیه جنایتکاران را از خواسته های اصلی ملت عراق عنوان کرد.
شيخ عبدالمهدي کربلايي نماينده آيت الله سيستاني
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی، نماینده آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس کربلا که در حرم مطهر امام حسین (ع) برگزار شد با محکومیت مجدد جنایت النخیب گفت: جنایت النخیب که به کشته شدن ده ها تن از شهروندان بی گناه منجر شد در ادامه سریال جنایت هایی است که علیه ملت عراق انجام می گیرد. بنده از همه کسانی که به کربلا آمده و با خانواده های این شهدا ابراز همدردی کردند تشکر می کنم.

وی با اشاره به اینکه این جنایت ممکن بود جنگ داخلی را به وجود آورد افزود: درسی که می توان از این جنایت گرفت این است که پس از جنایت های مشابه باید همواره آرامش خود را حفظ کرده و با صبر و هوشیاری به بررسی موضوع پرداخت. جنایت النخیب و اتهام پراکنی که از سوی گروه های مختلف صورت گرفت ممکن بود بحران جدیدی را برای کشور بوجود آورد و فتنه ای حاصل شود، ولی دخالت عقلا سبب آرام شدن اوضاع و دوری از بروز بحران جدیدی شد.

حجت الاسلام کربلایی بر لزوم اجرای احکام قضایی علیه جنایتکاران تاکید کرد و اظهار داشت: اجرای احکام قضایی و عدم تساهل با احکام صادره علیه جنایتکاران از خواسته های اصلی ملت عراق است که می تواند به بسیاری از این بحران ها پایان دهد.

نماینده آیت الله سیستانی گروه های سیاسی را به متوقف ساختن نزاع و درگیری دعوت کرد و ادامه داد: کسانی که رسانه ها را پیگیری می کنند و شاهد دیدارهای مسوولان با یکدیگر هستند به این نتیجه رسیده اند که سخنان سیاستمداران با عملکردشان به شدت فاصله دارد و نسبت به مصالح عالی کشور بی تفاوت هستند. سیاستمداران با آب و تاپ نسبت به اختلافات سیاسی سخن می گویند و همکاران خود را به امور مختلف متهم می کنند، اما هنگامی که درباره مسائل مهم و سرنوشت ساز کشور سخن می گویند بسیار سرد هستند.

وی درباره سخن رئیس پارلمان عراق مبنی بر نیاز شدید کشور به رهنمودهای آیت الله سیستانی تصریح کرد: رهنمود و نصیحت کردن به تنهایی نمی تواند به حل بحران ها منجر شود، بله این رهنمودها لازم بوده و با توجه به دیدگاه های حکیمانه ای که آیت الله سیستانی دارند مقدمه ای برای حل مشکلات و بحران هستند، اما به تنهایی کارگشا نیست.

شیخ عبدالمهدی کربلایی تاکید کرد: عراق به مسوولانی که مخلص بوده و با جدید فعالیت می کنند و از نزاع های سیاسی دور هستند نیازمند است، این افراد می توانند امنیت را فراهم کرده و با فساد مالی به مبارزه بپردازند./980/ب902/گ
ارسال نظرات