۲۵ شهريور ۱۳۹۰ - ۲۱:۵۶
کد خبر: ۱۱۲۸۵۷
نماینده آیت الله سیستانی:

مسوولان عراقی مسوولیت پذیر نیستند

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه شهر کربلا از عدم مسوولیت پذیری مسوولان عراقی به شدت انتقاد کرد.
سيد احمد صافي نماينده آيت الله سيستاني
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد صافی، نماینده آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کربلا که در حرم مطهر امام حسین (ع) برگزار شد از نحوه اداره پرونده های امنیتی از سوی مقامات عراقی به شدت انتقاد کرد و گفت: نحوه برخورد سیاستمداران عراقی با پرونده های مهم این کشور خصوصا پرونده های امنیتی به شدت نامطلوب است و باید مواضع خود را در قبال جنایت النخیب که به کشته شدن جمعی از زائران حرم حضرت زینب (س) منجر شد اعلام کنند.

وی افزود: خون شهروندان عراقی از زمان سرنگونی دیکتاتوری سابق تاکنون بی ارزش شده و تروریست ها بر سر جاری ساختن این خون با هم به رقابت می پردازند. ما حق داریم از مسوولان بپرسیم که چه مواضعی در قبال جنایتی که هیچ زخمی نداشته و 22 شهروند را به کام مرگ فرستاد خواهند داشت.

حجت الاسلام صافی مسوولان را به مسوولیت پذیری دعوت کرد و اظهار داشت: پدیده ای که در حال گسترش است فرار سیاستمداران و رهبران امنیتی از مسوولیت و پاسخگویی به مردم است و این امر به فقدان حقیقت منجر می شود. مسوولی که به خون ملت عراق اهتمام دارد از درجه اعتبار والایی میان مردم برخوردار خواهد شد.

نماینده آیت الله سیستانی تصریح کرد: مسوولان باید به دشمنی میان یکدیگر پایان دهند و در برابر قدرت های مزدوری که در قبال دریافت مال به کشتار مردم می پردازند بایستند. رسانه ها به شدت در حال گسترش فتنه که به کشتار شهروندان منجر می شود می پردازند و درصدد بازگشت عراق به جایگاه اولیه هستند.

وی از اتهام پراکنی گروه های سیاسی علیه یکدیگر انتقاد کرد و ادامه داد: گروه های سیاسی در حالی که مشکلات عراق و منطقه را مشاهده می کنند به نزاع با یکدیگر که به ضرر مصالح شهروندان و نظام سیاسی است مشغول هستند. مردم در وضع روحی بسیار بدی قرار گرفته اند و امیدوارند مسوولان را یکپارچه ببینند.

سید احمد صافی با اشاره به حمایت برخی از گروه ها از جنایتکاران بیان داشت: حقوق بشر در عراق به هیچ وجه رعایت نمی شود و گروه ها به جای اینکه به دیدار خانواده های قربانیان در شهرهای مختلف برسند و خانواده های قربانیان جنایت النخیب را مورد نوازش قرار دهند از قاتلان حمایت می کنند./980/ب902/گ
ارسال نظرات