۲۵ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۱۱۲۸۳۶
در دیدار سیدعمار حکیم مطرح شد؛

توصیه های مهم آیت الله صافی گلپایگانی به مسؤولان و دولتمردان عراق

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، از گروه های مختلف عراقی به ویژه علما و سیاسیون این کشور خواست به گونه ای رفتار نکنند که استکبار جهانی و آمریکا بتوانند نقشه های شوم خود را عملیاتی کنند.
آيت الله صافي گلپايگاني آيت الله صافي گلپايگاني ديدار رييس مجلس اعلاي اسلامي عراق با مراجع و علما
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید روز جمعه در دیدار سیدعمار حکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق، با بیان اینکه ما با اهل سنت در مقاصد جدایی نداریم، یادآور شد: ما باید با حفظ اتحاد هویت خود را در مقابل کفار حفظ و از آن دفاع کنیم.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه اکثریت مردم عراق شیعه هستند، اظهار داشت: با این وجود به تمام معنا حقوق اقلیت ها را به رسمیت شناخته و به آنان احترام گذاشته می شود.

وی با تاکید بر حفظ وحدت از سوی عراقی ها، گفت: در داخل عراق باید اختلاف سلیقه ها در اداره کشور کم شود و هرچه در عرصه سیاست داخلی و خارجی با هم باشیم نفوذ شیعه بیشتر می شود اما اگر هر کس بخواهد حرف خود را بزند مشکل ایجاد می شود.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در ادامه با بیان اینکه مردم مظلوم بحرین مورد ظلم واقع شده اند و مظلوم هستند، گفت: با وجود اینکه اکثریت اینها شیعه هستند، اما زیر زور یک عده اقلیت به تمام معنا وابسته به خارج هستند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تاکید کرد: در عراق به هر میزان مراجع و علما به هم نزدیک باشند و حرف شان یکی باشد به نفع این کشور است و نباید اقلیت ها مقتدرتر از شیعیان باشند.

وی ابرازداشت: اگر عراق مستقل و متحد باشد همه مذاهب وضعیت شان بهتر می شود البته این مساله بستگی به این دارد که بزرگان چقدر رشد و شعور سیاسی داشته باشند.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با اشاره به وضعیت مردم مصر بر ضرورت حفظ هویت و استقلال مردم این کشور تاکید و تصریح کرد: مردم ایران نیز به دلیل اینکه توانستند هویت خود را حفظ کنند.

این مرجع تقلید تاکید کرد: به همین دلیل دشمنان نتوانستند مزدوران و دست نشاندگان خود را در ایران سرکار بیاورند.

وی همچنین با گرامی داشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله حکیم، ابراز داشت: خانواده حکیم با شهدایی که تقدیم کرده اند در بین شیعه و جهان اسلام شناخته شده و با سابقه درخشان هستند.

این مرجع تقلید اضافه کرد: اگر ما در کارمان درست عمل کنیم و وحدت داشته باشیم نیروهای خارجی مجبور هستند عراق را ترک کنند، اما در غیر این صورت مشکلاتی خواهیم داشت. /924/پ202/ج
ارسال نظرات