۲۲ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۱۱۲۶۱۷
استاد حوزه و دانشگاه:

راهبرد علما و متفکران جهان اسلام بیان زیبایی‌های دین باشد

خبرگزاری رسا ـ نشست بررسی علل و عوامل نشست اسلام هراسی در غرب به همت دفتر شمالغرب کمیسیون حقوق بشر اسلامی در تبریز برگزار شد.
اسلام هراسي / anti islam
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی دفتر شمالغرب کمیسیون حقوق بشر اسلامی، حجت الاسلام رسول جلیل زاده امروز در نشست " اسلام هراسی و علل تشدید آن " با بیان اینکه پدیده اسلام‌هراسی از لحاظ اقتصادی، اجتماعی و روانشناختی تأثیر منفی بسیاری بر مسلمانان داشته‌است گفت: روند روبه رشد اسلام‌هراسی در جهان فقط مسلمانان را هدف قرار نداده بلکه بشریت با دور شدن از تعالیم حیات بخش اسلام ، بیشترین ضرر را متحمل می شود.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه 11سپتامبر دسیسه آمریکا و صهیونیست‌ها علیه اسلام بود افزود: در صحت این تفکر که این طرح دسیسه‌ای از سوی آمریکا و صهیونیست‌ها علیه اسلام بوده است در جامعه جهانی اتفاق نظر وجود دارد و به قطع یقین، شبکه تروریستی القاعده نمی‌توانسته تنها عامل حملات 11سپتامبر باشد و اسرائیل و آمریکا اگر در اجرای این دسیسه دست نداشته‌ باشند حتماً در طرح ریزی آن دست داشته‌اند والا چرا سازمانهای عریض و طویل مثل CIA ، MI6 و ... تاکنون عامل اصلی حادثه 11 سپتامبر را مشخص نکرده اند و چرا اصلاً اجازه نمی دهند گروه های حقیقت یاب عوامل اصلی آن را پیدا کنند؟

تحلیلگر مسائل جهان اسلام با بیان اینکه سیاست‌های واشنگتن بعد از حملات 11سپتامبر بخصوص حمله به عراق و افغانستان نشان داد که آمریکا و اسرائیل در پس این حمله تروریستی به ساختمان تجارت جهانی و پنتاگون بوده‌اند ادامه داد: دولتمردان آمریکایی باید به این سوال پاسخ دهند که چرا یهودیان در آن روز در ساختمان تجارت جهانی حضور نداشتند اینکه چگونه به یهودی‌ها گفته شد تا در خانه بمانند و این امر را از همکاران خود پنهان نگهدارند سوالی است که در میان مردم بخاطر این اعتقاد بروز می‌کند که صهیونیست‌ها در پس بسیاری از فتنه های جهانی قرار دارند که جهانیان با آن مواجه هستند.

وی رشد اسلام‌هراسی در جهان را تهدیدی جدی برای گسترش صلح و همزیستی در جهان عنوان‌کرد و افزود: باید بگوییم اسلام هراسی در غرب قبل از اینکه زاییده هر اتفاق و رویکردی همچون 11سپتامبر باشد از نژادپرستی غربی ها نشأت گرفته است.

نماینده ولی فقیه در سپاه حفاظت کشور با بیان اینکه اسلام بر احترام به پیروان سایر ادیان الهی تأکیدمی‌کند ادامه داد: همچنانکه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در خطبه های نمازجمعه «جذب حداکثری و دفع حداقلی» را سیاست نظام در قبال جریان‌های مختلف کشور اعلام کردند باید بگوییم رهبران و متفکران جهان اسلام نیز بایستی در مقابل اسلام هراسی غربی ها خویشتن دار بوده و با بیان زیبائیهای اسلام، جذب ملل جهان را راهبرد خویش قرار دهند.

حجت الاسلام جلیل زاده با بیان اینکه رسانه ها نقش مؤثری در مقابله با اسلام هراسی غرب دارند افزود: از آنجایی که اسلام هراسی زاییده تفکرات صاحبان اندیشه های استعماری در غرب بود لذا بایستی تلاش کنیم از طریق رسانه ها و نشریات نسبت به بی اثر ساختن این تفکر اقدام نماییم.

تحلیلگر مسائل جهان اسلام با بیان اینکه در ارائه جاذبه و دافعه اسلام بایستی اعتدال پیشه کنیم افزود: از علما و صاحبنظران دینی می خواهیم در ارائه الگوهای اسلامی کمر همت را محکم بسته و در عین حالی که دافعه دینی را مطرح می سازند جاذبه های آن را نیز که دعوت به رحمت و مودت و مهربانی است نشان دهند چر اکه عدم وجود تعادل در ارائه جاذبه و دافعه دین ، می تواند اسلام هراسی را تشدید سازد.

وی در خاتمه با بیان اینکه اگر آمریکایی ها راست می گویند اجازه دهند گروهی بیطرف در مورد 11 سپتامبر در نیویورک تحقیق نمایند ادامه داد: یقین دارم تحقیق در مورد 11 سپتامبر و واکاوی زوایای مختلف آن، غربی ها بخصوص آمریکایی ها را رسوا خواهد ساخت بر این اساس تاکنون به هیچکدام از گروه های حقیقت یاب اجازه فعالیت نداده اند./935/د103/س
ارسال نظرات