۲۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۱۱۱۱۰۹
نماینده آیت الله سیستانی خواستار شد؛

ارسال گسترده کمک های بشردوستانه به مردم قحطی زده سومالی

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه شهر مقدس کربلا بر لزوم ارسال گسترده کمک های بشردوستانه به سومالی تاکید کرد.
سيد احمد صافي نماينده آيت الله سيستاني
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد صافی، نماینده آیت الله سیستانی در شهر مقدس کربلا در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حرم مطهر امام حسین (ع) برگزار شد جهانیان را به کمک های بشردوستانه به مردم قحطی زده سومالی دعوت کرد و گفت: امروزه جهان به دهکده یکپارچه ای تبدیل شده، خبرها به سرعت به گوش مردم می رسد و یک دولت بر دولتی دیگر به شدت تاثیر می گذارد.

وی افزود: خبرهای رسیده از سومالی حاکیست که بیش از سه میلیون و پانصد هزار تن از شهروندان سومالی این کشور اعم از مسلمان و غیرمسلمان در قحطی بی سابقه ای که سومالی را فراگرفته است از گرسنگی می نالند و به دلیل توزیع ناعادلانه ثروت و عدم مقابله با قحطی در وضعیت بسیار بدی قرار گرفته اند.

حجت الاسلام صافی تصریح کرد: گروه های دینی و حقوق بشر تلاش می کنند تا کمک های بشردوستانه را به ملت قحطی زده سومالی ارسال کنند و از سازمان های مرتبط می خواهم ارسال این کمک ها را هموار سازند.

نماینده آیت الله سیستانی در بخش دیگری از سخنان خود، انفجارهای تروریستی در برخی شهرهای عراق را محکوم کرد و اظهار داشت: برخی از شنیده ها نشان می دهد که نیروهای امنیتی با اطلاعاتی که دستگاه های اطلاعاتی در اختیارشان قرار داده اند بی تفاوت بوده و این حوادث دردناک رخ دادند. این جنایت ها لزوم بهره گیری از اطلاعات و معلوماتی که گزارش می شود را ضروری می سازد تا از عملیات تروریستی احتمالی در آینده پیشگیری شود.

وی از عدم علاقه قلبی برخی از مسوولان به وطن و ملت انتقاد کرد و ادامه داد: برخی از مسوولان به دلیل اینکه احساس عاطفی خوبی با عراق ندارند و پس از پایان دوره مسوولیت خود به کشورهای غربی رهسپار خواهند شد عملکرد خوبی از خود نشان نمی دهند.

سید احمد صافی تاکید کرد: مسوولان باید زندگی شخصی خود را از مصالح عمومی کشور جدا کنند و در همه مسائل از مشاوران خبره و مورد اعتماد بهره گیرند تا تصمیماتی که ضرر آنها تنها متوجه ملت است را اتخاذ نکنند./980/ب902/گ
ارسال نظرات