۲۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۱۱۰۸۴۸
حجت الاسلام والمسلمین حیدری:

تضعیف مراجع تضعیف مذهب است

خبرگزاری رسا ـ محقق و پژوهشگر اسلامی عراقی ساکن ایران، تضعیف مراجع تقلید را تضعیف مذهب توصیف کرد.
سيد کمال حيدري
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید کمال حیدری از علمای عراقی ساکن ایران در پاسخ به نامه ای از طلاب علوم دینی حوزه علمیه نجف اشرف، انتقاد خود از مراجع تقلید و حوزه علمیه نجف را به شدت تکذیب کرد.

در این پیام آمده است: بر هیچ کس پوشیده نیست که برنامه «مطارحات فی العقیده» جایگاه بزرگ و تاثیرگذاری در زمینه های فکری و عقایدی جهان اسلام به دست آورده و بیداری بسیاری از پیروان شیوه و منش امویان را در پی داشته است. پیروان این شیوه با هدف درگیر ساختن امت و دور ساختن مسلمانان از برنامه ها و پژوهش هایمان خصوصا در ماه مبارک رمضان اقدام های جدی را برای ایجاد شکاف میان بنده و مراجع تقلید می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری افزود: پیروان عقاید اموی، فایل صوتی که در آن به شدت علیه مراجع تقلید و حوزه علمیه نجف اشرف سخن گفته می شود را به بنده منتسب می دانند تا بتوانند به اهداف خود دست یابند.

وی تصریح کرد: هر که دروس، سخنان و تالیفات فکری بنده را مورد پیگیری قرار داده است دیدگاهم درباره مراجع و حوزه علمیه نجف را به خوبی می داند. بنده بارها تاکید کرده ام که تضعیف پرچم مراجع تقلید به تضعیف مذهب و حوزه علمیه منجر می شود.

گفتنی است وهابی ها که از برنامه عقایدی «مطارحات فی العقیده» که هر شب در ماه مبارک رمضان از شبکه الکوثر پخش می شود خشمگین هستند فایل صوتی که سید کمال حیدری در آن درباره حوزه علمیه نجف سخن گفته است را دستکاری کرده و به گونه ای جلوه داده اند که این پژوهشگر اسلامی در حال هجمه علیه مراجع تقلید نجف و حوزه علمیه این شهر است.

وی در این برنامه، عقاید وهابیت و ابن تیمیه را به شدت مورد نقد و بررسی قرار داده و رسوایی های دشمنان اهل بیت (ع) را بر اساس منابع معتبر غیر شیعی به اثبات می رساند./980/ب902/گ
ارسال نظرات