۲۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۱۱۰۸۴۱
از سوی حوزه علمیه اصفهان؛

3 نرم‌افزار جدید دینی در نمایشگاه قرآن مازندران ارائه شد

خبرگزاری رسا ـ برای نخستین بار از سه نرم افزاری جدید مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان در یازدهمین نمایشگاه قرآن مازندران رونمایی شد.
نرم افزار
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درساری، این سه نرم افزار شامل «شاخه طوبی»، «ائمه کاظمین» و «ائمه سامری» است که از سوی مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه علمیه اصفهان در یازدهمین نمایشگاه قرآن مازندران رونمایی شد.

سعید صفیان، مسؤول غرفه مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه علمیه اصفهان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با بیان این که نرم افزار رایانه ای شاخه طوبی دانش نامه حضرت زهرا(س) است، گفت: این نرم افزار چند رسانه ای شامل صوت، متن، تصویر و کتاب در مورد حضرت زهرا(س) است که برای نخستین از سوی این مرکز در یازدهمین نمایشگاه قرآن مازندران ارائه شده است.

صفیان با اشاره به این که این نرم افزار پژوهشی جامعه درباره حضرت فاطمه زهرا(س) در بیش از 120 عنوان است، خاطرنشان کرد: 149 داستان از زندگی این بانوی نمونه اسلام به صورت انیمیشن ارائه شده است.

وی همچنین به ارائه نرم‌افزار چند رسانه‌ای ائمه کاظمین در این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: نرم افزار کتابخانه‌ای ائمه کاضمین در خصوص امامان کاظمین شامل 260 جلد کتاب، مقاله، ادعیه و زیارت نامه‌های مرتبط به ائمه کاظمین است.

صفیان با اشاره به ارائه نرم افزار ائمه سامری در یازدهمین نمایشگاه قران مازندران، خاطرنشان کرد: این نرم افزار شامل متن 249 جلد کتاب و مقابله، نغمه های دلنشین، آلبوم تصاویر و دعاها وزیارت نامه است.

مسؤول غرفه مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان در ادامه سخنان خود همچنین از ارائه نرم افزار کارنامه هشت سال دفاع مقدس در این نمایشگاه خبر داد و گفت: این نرم افزار شامل هزار و تصویر روایت‌گر صحنه‌های نبرد، کارنامه عملیاتی رزمندگان اسلام در دفاع مقدس، ده‌ها نوای حماسی و پخش فیلم است.

وی ادامه داد: در این نرم افزار به 150 شبهه ایجاد شده درخصوص جنگ تحمیلی نیز پاسخ داده شده است.

صفیان با اشاره به ارائه نرم افزار امثال، نخستین ترجمه تصویری قرآن کریم در این نمایشگاه گفت: این نرم افزار شامل 45 مثل ودایتان قرآنی است که از سوی مرکز تحقیقات ریانه ای حوزه علمیه اصفهان به تصویر کشیده شده است.

مسؤول غرفه مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه علمیه اصفهان در ادامه سخنان خود گفت: نرم افزار صفای دل شامل 170 جلسه درس اخلاق، فیلم سخنرانی، رساله و شش جلد کتاب آیت الله مظاهری از دیگر محصولات ارائه شده در این نمایشگاه است.

وی خاطرنشان کرد: افزون براین نرم‌افزار به سوی حقیقت با موضوع آشنایی با فرقه های ضاله بهائیت و وهابیت نیز در یازدهمین نمایشگاه قرآنی مازندران در معرض دید عموم قرار گرفته است./950/پ202/س
ارسال نظرات