۱۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۱۱۰۲۶۴
سید مقتدی صدر:

مقاومت علیه نیروهای آمریکایی واجب است

خبرگزاری رسا ـ رهبر جریان صدر عراق تاکید کرد که با هر نیروی اشغالگر که به عنوان مربی نظامی در عراق باقی بماند مقابله نظامی خواهد کرد.
سيد مقتدي صدر
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در پیامی نسبت به ادامه حضور برخی از نظامیان آمریکایی در این کشور به بهانه آموزش نظامی نیروهای امنیتی عراق به شدت هشدار داد.

در این پیام آمده است: هر نیروی نظامی آمریکایی که در عراق بماند به عنوان اشغالگر و غاصب بوده و مقاومت نظامی علیه آن واجب است. حکومتی هم که به ماندن آمریکایی ها در قالب آموزش نظامی تن دهد حکومت ضعیفی است.

این پیام در شرایطی صادر شد که بر اساس توافقنامه امنیتی میان بغداد و واشنگتن که در سال 2008 میلادی به امضا رسید نیروهای اشغالگر آمریکایی موظف شدند در پایان سال جاری میلادی به صورت کامل از خاک عراق خارج شوند، اما آمریکایی ها که گمان نمی کردند دولت و پارلمان عراق بر این امر پافشاری کنند در حال حاضر به شدت به دولت و گروه های سیاسی عراق فشار وارد می سازد تا مدت حضور نیروهای خود را در این کشور تمدید کنند.

سید مقتدی صدر که همواره بر لزوم خروج اشغالگران از خاک عراق تاکید می ورزد در پیامی که مدتی پیش به مناسبت هشتمین سالگرد اشغال عراق منتشر کرد نسبت به تمدید مدت حضور اشغالگران هشدار داد و بر مقاومت شدید مسلحانه علیه نیروهای آمریکایی در صورت تمدید حضور آنان تاکید کرد.

حجت الاسلام شیخ صلاح العبیدی، سخنگوی جریان صدر نیز هفته گذشته خبرهای منتشر شده مبنی بر موافقت این جریان با تمدید مدت حضور اشغالگران را به شدت تکذیب کرد و این شایعه ها را ساخته و پرداخته رسانه های وابسته به آمریکا خواند.

وی اعلام کرد که جریان صدر با حضور حتی یک سرباز آمریکایی پس از سال 2011 میلادی موافقت نخواهد کرد و اجازه حضور نظامیان اشغالگر به عنوان آموزش دهنده نظامی را نمی دهد.

گفتنی است گروه های سیاسی عراق در نشستی که هفته گذشته در دفتر جلال طالبانی، رئیس جمهور این کشور برگزار کردند این اجازه را به دولت دادند تا درباره حضور تعدادی از نظامیان آمریکایی -که گفته می شود 15 هزار نظامی است- به عنوان آموزش دهنده نظامی با مقامات آمریکایی مذاکره کنند که این اقدام با واکنش شدید جریان صدر مواجه شد.

حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی، خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز هفته گذشته نسبت به حضور این نیروها به شدت هشدار داد و تاکید کرد که حضور بیش از 15 هزار نظامی آمریکایی در عراق، تهدید بزرگی برای کشور به شمار می آید./980/ب901/گ
ارسال نظرات