۱۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۳
کد خبر: ۱۱۰۱۸۷
استاد حوزه و دانشگاه ارومیه:

بی‌توجهی به نیاز جامعه از بازدهی برنامه‌های تبلیغی می‌کاهد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه ارومیه با بیان اینکه کارآمدی برنامه های تبلیغی در گرو آمیختگی مباحث با مسائل روز است، گفت: متأسفانه بی‌توجهی به نیاز جامعه از بازدهی برنامه های تبلیغی کاسته است.
تبليغ ديني
حجت الاسلام محمد اصغری، استاد حوزه و دانشگاه ارومیه، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، کلاس‌محوری برنامه‌های تبلیغی را آسیب جدی این حوزه عنوان کرد و افزود: نگاه کلاس‌محوری، به برنامه‌های تبلیغی بدون مد نظر داشتن نیازهای روز جامعه، روند کیفی سازی و همچنین بازدهی برنامه ها را با مشکل مواجه می سازد.

وی توجه به کیفیت فعالیت‌های تبلیغی را مهم ارزیابی کرد و گفت: برخی مواقع توجه بیش از حد به کمیت برای ارائه گزارش‌های آماری در برنامه‌های تبلیغی متولیان امر را از توجه به کیفیت غافل می‌کند.

این استاد حوزوی یکی از راهکارهای کیفی‌سازی فعالیت‌های تبلیغی برای نسل جوان را بهره‌گیری از تخصص علما و فضلای اهل فن و متخصص در حوزه فرهنگ و معارف دینی عنوان و خاطرنشان کرد: اگر برنامه های تبلیغی برگزار شده در مواردی با استقبال کم از سوی جوانان و نوجوانان روبه‌رو می شود باید علت ها را در برنامه‌ریزی‌های خود جستجو کنیم و کمتر فطرت کمال‌گرای جوان امروز را به بهانه حضور نیافتن در برنامه‌های تبلیغی به انتقاد بگیریم.

حجت الاسلام اصغری با بیان این‌که ضعف در برنامه‌ریزی فعالیت‌های تبلیغی از آسیب‌های جدی است، گفت: طلاب جوان باید با شناسایی نیازها و خواسته‌های نسل جوان و بهره‌گیری از تجربیات علمی و کاری علما‌ی پیشکسوت خلأهای موجود را پر کنند.

وی درباره محتوای تبلیغی مناسب برای جوانان اضافه کرد: اگر بتوانیم اسلام ناب محمدی را بدون کم و کاستی، به دور از سلایق و عقاید شخصی و آنطور که رسالت پیامبر گرامی اسلام(ص) بوده است به افراد ارائه کنیم مسلما این مکتب پیروان خود را خواهد داشت.

حجت الاسلام اصغری، در پایان با اشاره به شیوه بیان معارف اسلامی از سوی معمار کبیر انقلاب اسلامی اظهار داشت: امام خمینی(ره) به عنوان یک رهبر جهانی در بیان معارف و آموزه‌های اسلامی از زبان خود مردم استفاده می‌کردند و با هر قشر متناسب با روحیات و احوالشان مسائل را مطرح می‌کردند و این یکی از رمزهای موفقیت ایشان در رهبری جهان اسلام و بازگرداندن امت‌های اسلامی به هویت دینی و ملی خود بود./936/ت302/س
ارسال نظرات