۰۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۱۰۹۷۱۸
نماینده آیت الله سیستانی خبر داد؛

مخالفت شدید مراجع تقلید با پخش سریال موهن علیه ائمه اطهار

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کربلا از مخالفت شدید مراجع تقلید با پخش سریال موهن «الحسن الحسین و معاویه» در برخی شبکه های عربی خبر داد.
شيخ عبدالمهدي کربلايي نماينده آيت الله سيستاني در کربلا سريال موهن در مورد زندگي امام حسن و امام حسين عليهما السلام
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی، نماینده آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس کربلا که در حرم مطهر امام حسین (ع) برگزار شد از پخش سریال موهن علیه ائمه اطهار (ع) به شدت انتقاد کرد و گفت: سریال «الحسن الحسین و معاویه» که قرار است از سوی برخی شبکه های ماهواره ای در ماه مبارک رمضان پخش شود پیامدهای منفی بسیاری به همراه دارد و نزاع را میان مسلمانان گسترش می دهد.

وی ضمن مخالفت شدید با پخش این سریال افزود: این سریال به بخش حساس و جنجال برانگیزی از تاریخ اسلام می پردازد که از عوامل اختلاف و جدل میان مسلمانان است و پخش آن سبب افزایش شکاف، دشمنی و اختلافات میان مسلمانان خواهد شد.

حجت الاسلام کربلایی تصریح کرد: مذاهب اسلامی درباره این برهه از تاریخ اختلاف نظر دارند و این سریال نمی تواند این اختلاف نظرها را برطرف کند، بلکه تنها به عقیده یکی از مذاهب می پردازد و احساسات پیروان مذاهب دیگر را برمی انگیزد و شکاف و اختلافات را میان مسلمانان که در حال حاضر به شدت به همبستگی، برادری و یکپارچگی نیازمند هستند بوجود می آورد.

نماینده آیت الله سیستانی به تصویر کشیدن چهره اهل بیت (ع) و صحابه را مورد اختلاف میان علمای جهان اسلام عنوان کرد و اظهار داشت: به تصویر کشیدن چهره معصومین و صحابه پیامبر (ص) از موارد مورد اختلاف میان فقهای اسلام بوده و بسیاری از آنان نسبت به این امر به شدت معترض هستند، به تصویر کشیدن چهره بزرگان دین از سوی بازیگرانی که برخی از آنان هیچ پایبندی به دین ندارند و از خداوند متعال نمی ترسند درست نیست.

وی موافقت مراجع تقلید با پخش این سریال را به شدت تکذیب کرد و ادامه داد: برخی مدعی هستند که مراجع تقلید با پخش این سریال و به تصویر کشیدن چهره اهل بیت (ع) موافقند، این ادعا به هیچ وجه صحت ندارد و کذب محض است. شک و تردیدهای فراوانی درباره پخش این سریال وجود دارد، پخش این سریال نه تنها هیچ مصلحتی ندارد، بلکه مصالح مسلمانان را مورد هدف قرار داده و بر همه واجب است در برابر اقداماتی که به فتنه و شکاف و اشاعه روحیه دشمنی میان مسلمانان می شود ایستادگی کنند.

شیخ عبدالمهدی کربلایی تاکید کرد: مسلمانان در شرایط سختی قرار دارند و دشمنان اسلام با گسترش نزاع های مذهبی و طایفه ای و استفاده از اختلافات میان مذاهب اسلامی می کوشند به مسلمانان ضربه بزنند و پیروان مذاهب مختلف را از حل مشکلات بر اساس نظریه های علمی و منطقی به دشمنی و نزاع های متداوم سوق می دهند، پخش این سریال در برهه کنونی به شدت با مصالح مسلمانان مغایر است و باید نسبت به پخش آن تجدید نظر شود.


گفتنی است سریال موهن «الحسن الحسین و معاویه» که به بررسی دوران زندگی امامان حسن و حسین علیهم السلام و فتنه بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) می پردازد و به صورت گذرا دوران خلفا و نقش این دو امام در حوادث آن دوران و نیز دوران حکومت امیرالمومنین (ع) و همچنین صلح امام حسن با معاویه را به نمایش در می آورد در ماه مبارک رمضان از برخی شبکه های ماهواره ای عربی پخش خواهد شد./980/ب901/گ
ارسال نظرات