۰۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۱۰۹۴۷۲
عضو خبرگان رهبری:

الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت رمز تعالی نظام است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه با تاکید بر توجه به منویات رهبر معظم انقلاب گفت: تدوین الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت رمز تعالی نظام و گذر از تحریم هاست.
حجت الاسلام و امسلمين پورمحمدي عضو خبرگان رهبري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار کارکنان مراکز آموزش فنی و حرفه ای و علمی و کاربردی شهرستان مراغه اظهار داشت: تحریم 32 ساله دشمنان نظام اسلامی نه تنها خللی در روند توسعه و پیشرفت صنعتی کشور به وجود نیاورده، بلکه عاملی برای خودکفایی ملت ایران بوده است.

وی با بیان اینکه امروزه ایران به یکی از صادرکنندگان دانش و فناوری روز دنیا تبدیل شده است، خاطر نشان کرد: اگر امروز شاهد توطئه های مختلف استکبار جهانی برای توقف در روند تعالی دانشمندان ایرانی و تلاش برای تحقق شعار فرار مغزها هستیم، نشان از درماندگی غرب در مقابله با دانش بومی مبتنی بر آموزه های دینی ملت ایران است.

عضو خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر تدوین الگوی ایرانی اسلامی توسعه اظهار داشت: تدوین این الگوی پیشرفت که باید از سال ها قبل آغاز می شد، رمز تعالی نظام و گذر از تحریم هاست، دوران آزمون و خطا به پایان رسیده، بایستی به یک نقشه جامع توسعه دست یابیم.

امام جمعه مراغه در بخش دیگری از سخنان خود تعامل میان مراکز آموزش فنی و حرفه ای و علمی و کاربردی را راه حلی برای رفع مشکل اشتغال جوانان در جامعه دانست و گفت: آشنایی مردم با رسالت این مراکز آموزشی و مهارتی موجب گرایش جوانان بیکار به سمت خوداشتغالی و کسب مهارت های مختلف خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی خواستار توسعه مراکز آموزشی و مهارتی برای رفع مشکلات ناشی از بیکاری در جامعه شد و تصریح کرد: کار عظیمی که از سوی سازمان ملی مهارت برای ارتقای سطح مهارت جامعه در حال وقوع است، می تواند با حمایت دولتمردان به اهداف خود برسد.

همچنین بهرام کیانی، رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای مراغه در سخنانی به ارایه گزارشی از فعالیت های این مرکز پرداخت و اظهار داشت: هم اکنون در مرکز فنی و حرفه ای برادران و خواهران این شهرستان علاقه مندان به کسب مهارت در 12 رشته آموزشی و مهارتی به صورت رایگان مهارت های لازم را کسب می کنند.

کریم رحیم پور، رییس مرکز علمی و کاربردی صنایع غذایی نیز گفت: در حال حاضر در شهرستان مراغه سه مرکز آموزشی در نظام علمی و کاربردی با بیش از 25 رشته در مقاطع کارشناسی و کاردانی فعال هستند./935/پ202/ع

ارسال نظرات